معدن فرآوری مس و فلورین در فردوس کلنگ زنی می‌شود

فرماندار شهرستان فردوس از کلنگ زنی طرح فرآوری معدن مس و فلورین با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان همزمان با ۱۳ شهریور اجلاسیه ملی جهادگران در این شهرستان با حضور مسئولان کشوری خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی روشن صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۳ شهریور سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در فردوس روی داد که بر اثر آن پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند و در همان زمان رهبر معظم انقلاب با ۱۰ اتوبوس به همراه طلاب و خیرین وارد منطقه شدند و حدود ۲ ماه در این شهرستان به گره‌گشایی از امور زلزله‌زدگان پرداختند.

فرماندار شهرستان فردوس گفت: مبدا حرکت گروه‌های جهادی را از سال ۱۳۴۷ و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس می‌دانیم بنابراین با برگزاری این اجلاسیه ملی و با کار گسترده اطلاع‌رسانی می‌خواهیم گفتمان غالب مبداء حرکت‌های جهادی به ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس برگردد.

وی افزود: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس این صدا را به گوش همگان می‌رساند که مقام معظم رهبری از سال ۴۷ با تشکیل یک گروه جهادی عملیاتی خدمت‌رسان، گفتمان جهادی را شروع کردند و امیدواریم فرزندان ولایت این راه را با قوت ادامه دهند.

روشن بیان کرد: برنامه‌هایی برای فعالیت‌های عمرانی در منطقه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) و فرمانداری فردوس تدارک دیده شده که عملیات اجرایی برخی طرح‌ها در روز برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان فردوس گفت: در این همایش ۵۰۰ جهادگر نخبه اندیشه‌ورز دعوت می‌شوند و ۵۰ گروه جهادی خدمت‌رسان در هفته منتهی به برگزاری اجلاسیه در این منطقه فعال خواهند شد.

روشن اظهار داشت: به مناسبت این اجلاسیه در ۱۰ روز منتهی به آن رزمایش گروه‌های جهادی را با حضور ۵۰ گروه جهادی مهمان و گروه‌های جهادی میزبان در تمام استان و با محوریت شهرستان فردوس خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید   مسکن گیاهی میگرن را بشناسید

وی بیان کرد: همزمان با برگزاری همایش ملی جهادگران کلنگ زنی طرح فرآوری معدن مس، فلورین در فردوس با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

فرماندار شهرستان فردوس افزود: همزمان با برگزاری همایش ملی جهادگران فردوس در این شهرستان طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود که از جمله‌ آن‌ها می توان به کلنگ زنی طرح‌های بهداشت و‌ درمان و بهسازی راه‌های روستایی اشاره کرد.

وی گفت: همایش ملی جهادگران فردوس ۱۳ شهریور در این شهرستان با حضور نخبگان جهادی کشور و مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود و قرار است این روز در تقویم کشوری ثبت شود.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها