خراسان جنوبی در ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی روایت راویان حضور می‌یابد

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر یک ابزار مهم و تاثیرگذار در راستای بیان پیام‌های واقعه عاشورا و اربعین حسینی به مخاطبان است گفت: خراسان جنوبی در ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی روایت راویان حضور می‌یابد.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید کریمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنر یک ابزار مهم و تاثیرگذار در جهت بیان پیام‌های واقعه عاشورا و اربعین حسینی به مخاطبان است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی روایت راویان گفت: این همایش با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زوار الحسین(ع) در ۲ کشور ایران و عراق طی شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات برگزاری این همایش عنوان کرد: موضوعات برگزاری این همایش شامل قیام و فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، شخصیت امام حسین(ع)، مدافعان حرم و روایت‌های تاریخی و معاصر در مورد پیاده روی اربعین حسینی است.

کریمیان ادامه داد: این همایش در قالب‌های تعزیه، نمایش موکبی، نقالی، پرده خوانی، نمایش خیابانی، مقتل خوانی، سرود و شعرخوانی برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: تعداد اجراهای بخش ایران ۶ و بخش عراق ۱۰ اجرا است.

وی درباره مدت زمان هر اثر بیان کرد: مدت زمان هر اثر باید حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ دقیقه باشد و هر گروه می‌تواند با یک اثر در هر یک از بخش‌های همایش شرکت کند.

کریمیان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش ۲۶ مردادماه است گفت: این آثار تا ۳۱ مردادماه ارزیابی خواهند شد و این همایش به میزبانی استان خوزستان با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و هنرمندان و گروه‌های هنری استان خراسان جنوبی در صورت تمایل جهت شرکت در این همایش به حوزه هنری استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۰۴

بیشتر بخوانید   اما و اگرهای طرح هوشمندسازی نان در خراسان جنوبی/کیفیت در تنور بی توجهی می‌سوزد
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها