همایش شیرخوارگان حسینی و سوگواره احلی من العسل در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه ۱۴ مردادماه و همایش احلی من العسل روز پنج شنبه ۱۳ مردادماه در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، همزمان با اولین جمعه ماه محرم، مادران استان خراسان جنوبی در رثای شهادت کوچک‌ترین سرباز کربلا، حضرت علی اصغر(ع) در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت کرده و با مادرش رباب همنوایی می‌کنند.

در اولین جمعه از ماه محرم دردانه‌ها در آغوش مادرانشان پا به محافلی عاشقانه می‌گذارند و نذر حضرت علی اصغر(ع) می‌شوند؛ مادران شیرخوارگان حسینی همنوا با رباب، لالایی‌های مادرانه در سوگ کوچک‌ترین شهید عاشورا سر می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: جمعه این هفته مراسم شیرخوارگان حسینی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: جمعه ۱۴ مرداد مراسم شیرخوارگان حسینی در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم شیرخوارگان در بیرجند با محوریت امامزادگان شهدای باقریه در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۱۴ مرداد برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: شرکت‌کنندگان در این مراسم باید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به همراه داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

برگزاری سوگواره احلی من العسل در بیرجند

مسئول اداره امور قران، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال دهمین سوگواره احلی من العسل همزمان با ششم ماه محرم با حضور ۵۰۰ دانش آموز بیرجندی برگزار می‌شود.

رهبردار افزود: این سوگواره با هدف ترویج ولایت مداری، تولی و تبری و آشنایی جوانان با رشادت‌های حضرت قاسم و الگوبرداری از آن بزرگوار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سوگواره احلی من العسل در دیگر شهرستان‌های استان هم برگزار خواهد شد گفت: این مراسم در شهرستان‌های استان در حسینیه‌ها، مساجد و امامزادگان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد+ تصاویر

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها