انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورای حسینی دارد

امام جمعه موقت بااشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورای حسینی دارد گفت:مردم با فرهنگ ناب اسلامی،توحیدی وفرهنگ اهل بیت (ع) تاکنون در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند وباید این اندیشه ها را حفظ کنند.

به گزارش  پایگاه خبری ” پیام خاوران “ حجت الاسلام والمسلمین حسین مختاری درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند برگزار شدبا اشاره به ایام محرم افزود: قیام امام حسین (ع) یک حماسه بزرگ تاریخی در اسلام و دنیا بود .

وی با اشاره به اینکه در کربلای سال ۶۱ که رفتار زیبا و زشت به اوج خود رسید گفت : در روز عاشورای حسینی آزادگی ،شجاعت، ایمان ، عرفان و از خود گذشتگی به معرض نمایش در آمد و به اوج خود رسید.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت بیش از هزار و ۴۰۰ سال هنوز این حماسه ماندگار است گفت: از طرف دیگر یزیدیان نهایت رفتار‌های زشت را انجام دادند و از شهادت طفل شش ماهه، آتش زدن خیمه‌های اسارت و سر نیزه کردن شهیدان کوتاهی نکردند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گفت : مردم با ایثارگری ها ، حضور در صحنه های مختلف وو لایت پذیری علیرغم جنگ تحمیلی، انواع ترور‌ها ،تحریم‌ها ،تهاجم فرهنگی و مسائل اقتصادی نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان را دشمنان تصرف کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورای حسینی دارد اظهارکرد : مردم با فرهنگ ناب اسلامی ، توحیدی وفرهنگ اهل بیت (ع) تاکنون در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند وباید این اندیشه ها را حفظ کنند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام بویژه در امر عفاف و حجاب افزود: دشمنان اسلام که از انقلاب ضربه خورده اند از امروز مسئله بدحجابی را رواج می‌دهند و باید جوانان و نوجوانان آگاه باشند .

بیشتر بخوانید   پروژه گازرسانی به 6 روستا و 3 واحد صنعتی و تولیدی سرایان افتتاح شد 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها