رئیس شورای ملی زعفران ایران:همه مسئول حفظ و حراست ازنام بزرگ زعفران ایران هستیم

رئیس شورای ملی زعفران بابیان اینکه همه مسئول حفظ وحراست‌ازنام بزرگ زعفران که حاصل تولیددرهر منطقه‌جفرافیایی است هستیم گفت:برای حفظ جایگاه ورشدوتوسعه این‌بخش بازاریابی همه ‌جانبه بایداستراتژی توسعه صادرات طلای سرخ ایران باشد.

محسن احتشام  در گفت وگو با خبرنگار” پیام خاوران “ با اشاره به پخش ویدئویی از زعفران ناخالص در فضای مجازی با تاکید بر اینکه با متقلبان و مغرضان به شدت برخورد خواهد شد اظهار داشت: آنان سلامت مصرف کنندگان  وامرار معاش صدها هزار زعفرانکار وهمچنین صنعت بزرگ زعفران ایران را نشانه گرفته اند.

وی گفت: اگر ذره ذره خاک خاموش زبان به سخن بگشاید آنگاه رازهای قدمت کهن این گوهر ناب وارزشمند با پیشینه تاریخی وسربه مهر زعفران قاینات برای همگان بیشتر آشکار می‌سازد تا دست مغرضان ومتقلبان زعفران که آگاهانه یا ناآگاهانه دست به تهیه این چنین  ویدئویی را می‌زنند‌، هدف شوم آنان را فاش خواهد کرد که اقدام آنان تخریب یک برند بزرگ است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران بابیان اینکه هرچند شاهد تقلب‌هایی در زعفران متفرقه وزیرزمینی هستیم که عده‌ای سود جو انجام می‌دهند افزود: امامطمئن هستیم به مصرف کنندگان عزیزکه نیاز وخرید خود را با آگاهی وانتخاب هوشمندانه به اصالت محصول وشرکت های فرآوری کننده وبسته بندی کننده و از برند های معتبر که دارای پروانه ساخت ، مهر استاندارد ونشان جغرافیایی ثبت شده جهانی دارند تهیه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه این زعفران‌ها، بهترین نوع زعفران در دنیا است تصریح کرد: عدم خرید زعفران‌های متفرقه خود مبارزه با متقلبان و مغرضانی است که مصرف کنندگان می‌توانند انجام  دهند.

صنعت زعفران ایران در دنیاحرف اول را می زند

احتشام با اشاره به اینکه صنعت زعفران ایران در دنیاحرف اول را می‌زند ادامه داد: واحدهای بزرگی با استانداردهای بین المللی در زعفران ساخته شده است که بهترین کیفیت وبسته بندی و  متنوع ترین زعفران وفرآورده های آن را به بازارهای داخلی و جهانی صادر می کند.

بیشتر بخوانید   رئیس شورای ملی زعفران ایران : مزارع زعفران کشور شناسنامه دار می شوند

وی که خود یکی از متولیان ثبت برند جغرافیایی زعفران قاینات است گفت:برند زعفران قاینات به عنوان یک  زعفران اصیل وپرآوازه ایران درسال ۱۳۹۵ ثبت جهانی شده است ودارای کد GI به عنوان ثبت برند جغرافیایی  جهانی است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد: در راستای  انتشار این ویدئو اقداماتی انجام شده و از مسئولان امر و دستگاه‌های نظارتی وانتظامی وحقوقی خواسته شده با استفاده کنندگان غیر مجاز از این برند بزرگ جغرافیایی به شدت برخورد گردد.

وی افزود: همچنین اقداماتی صورت خواهد پذیرفت که تنها افراد حقیقی وحقوقی مجاز به استفاده از این نام خواهند بود که در حوزه جغرافیایی قاینات واقع شده اند وزعفران با کیفیت و ویژه گی‌های زعفران قاینات فرآوری وبسته بندی می نمایند وبرای تمایز و صحت زعفران اصل قاینات نشان جغرافیایی زعفران قاینات به آنها اعطا خواهد شد که روی بسته بندی خود درج تا مصرف کنندگان را در انتخاب زعفران اصیل قاینات کمک کند.

 زعفران« خراسان ایران» و«زعفران قاینات ایران» ۲برند جغرافیایی ثبت جهانی است

احتشام گفت: زعفران «خراسان ایران» و «زعفران قاینات ایران» به عنوان ۲برند جغرافیایی ثبت جهانی که هدف حراست و حفظ دسترنج کشاورزان زحمتکش زعفران ایران در جهان است وهمچنین برند ملی« زعفران ایران» به عنوان یک برند جمعی جغرافیایی درداخل ثبت شده و در آینده ثبت جهانی خواهد شد که در شرایط پیش رو باید بیشتر دقت واز این برندها مراقبت شودزیرا کشورهای زیادی واردکشت زعفران شده اند وما باید این قدمت تاریخی زعفران ایران را پاس بداریم.

رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد: بازاریابی همه جانبه باید استراتژی توسعه صادرات ومدیریت بازار وبازاریابی زعفران ایران گیرد.

بیشتر بخوانید   زعفرانکاران برای فروش محصولشان دست نگه دارند

وی اظهارکرد: به همین منظور تشکلها، اتحادیه ها وسازمان‌های نظارتی وکنترل بازار نیز باید بیشتر بازار زعفران ایران رارصد کنند وبا متقلبان ومغرضان زعفران‌های متفرقه وفاقد مجوزهای قانونی برخورد شدیدتر صورت گیرد.

احتشام گفت: متاسفانه بسیاری از مردم زعفران خالص را نمی شناسند که در این مورد انتظار می‌رود رسانه ملی بیشتر کمک کندتابرند معتبر خود را معرفی کنند و مصرف کنندگان عزیز هم آگاهانه زعفران موردمصرف خود را از مراکز معتبر و برنده های شناخته شده تهیه کنند.

رئیس شورای ملی زعفران ایران افزود: این نوع بسته بندی‌های زعفران غیرمجاز وفاقد مجوزهای قانونی ملاکی برای اظهارنظر زعفران نیست وخودکاری غیر قانونی است که سوء استفاده کنندگان قصد تخریب زعفران خالص ایرانی را دارند.

احتشام اظهارکرد: زعفرانی ملاک ارزیابی است که دارای مجوزهای قانونی باشد که کالای مطلوب قلمداد می‌شود که زعفران‌های بسته بندی ایران دارای بهترین کیفیت است.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها