تردد مسافران در مرز ماهیرود 81 درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی ماهیرود از تردد 20 هزار و 181 مسافر از پایانه مرزی ماهیرود از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد رشد داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی‌اکبر مزیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال 12 هزار و 740 نفر مسافر ورودی و 7 هزار و 441 نفر مسافر خروجی در مجموع 20 هزار و 181 نفر مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند که میانگین تردد روزانه مسافر حدود 150 نفر است.

وی ادامه داد: طی این مدت یک هزار و 650 دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافرین برون مرزی اقدام کردند و در این مدت شاهد افزایش 81 درصدی تردد مسافرین نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

مدیر پایانه مرزی ماهیرود تصریح کرد: بیشترین تردد مسافر در تیر ماه امسال با6 هزار و 65 نفر مسافر و  کمترین تردد مسافر از طریق مرز ماهیرود در اردیبهشت ماه با 2 هزار و 822 نفر‌ مسافر صورت گرفته است.

مزیدی یادآور شد: بهسازی امکانات و تجهیزات خدمات دهی و رفاهی و ساماندهی محوطه پایانه مرزی از جمله برنامه‌های مستمری است که به منظور ارائه خدمات بهینه انجام می‌شود.

تلاش راهداران خراسان جنوبی برای پاکسازی حریم راه‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران گفت: در جهت، پاکسازی محورهای مواصلاتی استان راهداران پر تلاش همواره در حال فعالیت هستند.

فدوی بیان کرد: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود و طبق دستور العمل ابلاغی مبنی بر زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌های ارتباطی استان با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و همچنین نیروهای راهداری، فعالیت‌های گسترده‌ای به منظور پاکسازی و زیباسازی و منظرآرایی حریم راه‌ها در محورهای ارتباطی استان و محورهای منتهی به آن در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید   مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود صادر شد

وی افزود: همواره تلاش های فراوانی توسط راهداران سختکوش استان در جهت، پاکسازی راه‌ها، توقف‌گاه‌ها، امتداد مسیر راه‌ها، راهدارخانه‌ها، محوطه ادارات شهرستانی، پایانه‌های بار، مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی انجام می‌گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های راهداران استان پاکسازی جاده‌ها بعد از تصادفات بوده تا کمترین خسارات به کاربران جادهای وارد و در بحث محافظت و مراقبت از راه های نیز بهترین عملکرد انجام شود.

فدوی ادامه داد: حفظ و پاکسازی حریم راه، جزء وظایف همگانی بوده و باید تمامی مسئولین ذیربط و همچنین مردم و کاربران جاده‌ای با تمهیدات لازم در خصوص زیباسازی و پاکسازی منظر حریم راه‌ها کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه  پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در امنیت جاده‌ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفا کند، یادآور شد: زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید اهمیت حفظ و پاکسازی حریم راه‌ها را درک کنند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها