معاون وزیر بهداشت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار از سیاست‌های محرومیت‌زدایی است+ تصاویر

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار را یکی از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت بهداشت است.

به گزارش “پیام خاوران” بهروز رحیمی صبح امروز در اولین روز از هفته دولت به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای بیرجند، قاین و زیرکوه به استان خراسان جنوبی سفر کرده است که در اولین ساعات حضور در استان به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی رفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این دیدار اظهار داشت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار یکی دیگر از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت بهداشت است و این وزارت از طریق بومی گزینی، توزیع نیروی انسانی، تأمین محل زیست پزشکان و … به دنبال ارتقا سطح سلامت و ارائه خدمات باکیفیت در مناطق مرزی و محروم است.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای اولین بار در کشور اجرایی شد

رحیمی ضمن بیان دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کنترل بیماری کرونا و بازگرداندن آرامش به جامعه از مهم‌ترین دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت و وزارت بهداشت تصریح کرد: ارتقاء حوزه بهداشت و تقویت زیرساخت‌های نظام شبکه به‌ویژه در مناطق کم برخوردار برای وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به جان‌فشانی‌های کادر سلامت در مقابل با ویروس منحوس کرونا عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و بعد از 14 سال قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از خدمات  مجموعه بهداشت و درمان کشور در طی دوران شیوع کرونا و درود به شهدای مدافع سلامت گفت: از بهداشت و درمان آنچه به ذهن استان متبادر می‌شود، در چهارچوب نیازهای جسمانی است، در عین حال اصل بعد انسانیت است و حفظ سلامت مسئله فقهی است و شخص نمی‌تواند به خودش ضرر برساند.

بیشتر بخوانید   افتتاح 157 طرح کشاورزی با اعتبار 292 میلیارد تومان در خراسان جنوبی

آیت‌الله سید علیرضا عبادی با اظهار اینکه اکثر  بیماری‌ها به وسیله خود آدمی و ناشی از تغذیه نامناسب، مسائل اعصاب و روان و… ایجاد می‌شود افزود: توصیه می‌شود  در حیث انسانی و دینی و در حجاب و عفاف، امانت، صداقت و… که مسائلی انسانی است زندگی سالمی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر انسان در زندگی از بعد روانی و رعایت بهداشت اسلامی سالم باشد، بیماری وجود ندارد.

بازدید معاون وزیر از بیمارستان امام رضا بیرجند 

دکتر رحیمی در بیمارستان امام رضا از  بخش روانپزشکی بازدید و با بیان اینکه در سفر امروز به دنبال کاهش مشکلات بهداشتی درمانی هستیم برای بهبود وضعیت بیماران این بخش در فضای فیزیکی مناسب‌تر قول مساعد داد.

بازدید از ساختمان دانشکده در حال ساخت پرستاری و مامایی قاین

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه سفر به شهرستان قاین رفت و از پروژه‌های عمرانی دانشگاه بازدید کرد.

رحیمی با ورود به قائن در محل ساختمان در حال احداث دانشکده پرستاری و مامایی حضور یافت و از نزدیک در جریان رونداجرای این پروژه قرار گرفت.

عملیات ساختمانی این پروژه در سال 1390 کلید خورد و تاکنون 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، برای تکمیل این طرح که در زمینی با زیربنا 3000 متر در حال اجراست حدود 40 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت آرین شهر

رحیمی در این بازدید ضمن گفتگو با پرسنل این مرکز و جویا شدن وضعیت استخدامی آنان و اعلام موافقت با ساخت بیمارستان محلی آرین شهر، جهت تسریع عملیات اجرایی این بیمارستان قول مساعد داد.

وی همچنین با حضور در محل احداث بیمارستان محلی خضری دشت بیاض از نزدیک به بررسی روال ساخت این بیمارستان پرداخت.

بیشتر بخوانید   اعلام آمادگی برخی نمایندگان برای اعلام شفاف آراء در مجلس

عملیات ساختمانی این پروژه حدود سه ماه پیش با حضور دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در فضایی حدود ۴۳ هزار متر و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر آغاز شد و قرار است با مشارکت ۴۰ درصدی خیرین و ۶۰ درصدی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ساخته شود.

رحیمی در ادامه از مرکز خدمات جامع سلامت خضری هم بازدید کرد و ضمن گفتگو با پرسنل این مرکز، اعلام کرد امسال برای تبدیل وضعیت پرسنل وزارت بهداشت تلاش می کنیم.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها