چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن خراسان جنوبی به میزبانی طبس برگزار می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی شهرستان طبس در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام پرویز بخشی پور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امسال دو هزار و ۲۳۰ نفر از قاریان ، حافظان و سایر علاقمندان خراسان جنوبی در دو بخش آوایی و معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: بخش آوایی شامل رشته های ( قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۵جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و رشته های اذان و دعا خوانی ) و بخش معارفی شامل رشته های ( ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه و تفسیر عمومی قرآن کریم ) است.

وی یادآور شد : مرحله شهرستانی این مسابقات روزهای ۲۶ تیر لغایت ۶ مردادماه در ۶ منطقه استان برگزار شد.

بخشی پور با اشاره به برگزیده شدن ۱۲۲ نفر در مرحله شهرستانی افزود: مرحله استانی به میزبانی طبس برگزار می شود و این برگزیدگان در رشته های قرائت تحقیق ، ترتیل و حفظ به تفکیک خواهران و برادران باهم رقابت می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف متصدی برگزاری مسابقات قرآن کریم است، افزود: متسابقین در این مرحله ۷۳ نفر خواهران و ۴۹ نفر برادران هستند.

وی یادآور شد: رتبه های اول رشته های قرائت تحقیق، ترتیل ، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد که امیدواریم بتوانند حائز رتبه های ممتاز مرحله کشوری این دوره از مسابقات شوند.

بخشی پور با بیان اینکه داوری مرحله استانی این دوره از مسابقات را ۱۲ نفر از اساتید مطرح کشوری از استانهای تهران، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بر عهده دارند افزود:مرحله استانی رشته های معارفی همزمان با سراسر کشور ۲۶ مرداد برگزار شد که برگزیدگان این رشته ها مهر ماه سال جاری با منتخبین سایر استانها رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید   ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تصویب شد

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها