خبرهای خوش استاندار برای مردم بیرجند: انتقال پادگان ۰۴ به زودی تعیین تکلیف نهایی می‌شود

در مراسم افتتاح پروژه های شهرداری، استاندار خراسان جنوبی از سه اتفاق خوب برای شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری بیرجند به مناسب هفته دولت اظهار داشت: با پیگیری هایی که صورت گرفته سه مورد از مهمترین مطالبات مردم به زودی محقق می شود.

وی تصریح کرد: تعامل سازنده‌ای در استان به ویژه در شهر بیرجند بین مسئولان استانی، مدیران ستادی استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر نهادها وجود دارد که باید در این فضای مثبت، آرام، خوب و منطقی برخی گره‌ها و مشکلات ۲ یا سه دهه اخیر حل شود.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: یکی از مسائل مهم شهر بیرجند، بحث انتقال پادگان ۰۴ به خارج شهر است که از دغدغه‌های جدی دو دهه اخیر مردم و گروه های مرجع می باشد که تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

قناعت بیان کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم و ورود ما به استان، جلسات متعددی با ارتش جمهوری اسلامی، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد و پیگیری‌هایی نیز از مرکز صورت گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با تعامل خوب ارتش، اداره‌کل راه و شهر سازی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با محوریت استانداری و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری‌ها و اقدامات مناسبی صورت گرفته و مراحل پایانی توافق و اقدام نهایی در حال طی شدن است.

به گفته وی؛ با صدور مجوزها و توافقات نهایی، موضوع انتقال پادگان ۰۴ بیرجند به زودی تعیین تکلیف نهایی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های دیگر مردم شهر بیرجند که بیش از یک دهه هم از این دغدغه ذهنی می‌گذرد، طرح انتقال صنوف آلاینده به خارج از محدوده شهر است.

 

قناعت با بیان این که بیش از دو هزار کسبه شهر و شهروندان مشمول این موضوع می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این مدت نه ماه گذشته با تعاملات مثبت، اتفاقات خوبی در این بخش رقم خورده است.

بیشتر بخوانید   پیگیری انتقال پادگان ۰۴ بیرجند در اولویت برنامه‌های حوزه عمران است

به گفته وی؛ اول گام تعيين تکلیف اراضی مستثنیات بود، و بعد اخذ مجوز واگذاری از سازمان ملی مسکن که با بیش از هشت بار سفر و پیگیری از مرکز، بالاخره به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کسبه واگذاری قطعی و نه اجاره‌ای اراضی بود،از صادر شدن مجوز واگذاری قطعی اراضی خبر داد و خاطرنشان کرد: تعاملاتی با شهرداری، اعضای شورا و پیگیری‌هایی از طریق سازمان ملی مسکن با هدف کاهش سهم آورده آماده سازی متقاضیان هم انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تأمین برق سایت صنوف آلاینده هم انجام شده و سایر زیرساخت‌ها در حال تعیین تکلیف و انجام شدن است.

قناعت ایجاد تقاطع غیرهمسطح در شهر بیرجند را از نیازهای ضروری عمران شهری مرکز استان در راستای بهبود عبور و مرور و مدیریت ترافیک عنوان کرد و گفت: به زودی بعد از تأیید نهایی در شورای ترافیک استان، شاهد آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح در شهر بیرجند خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هفته دولت فرصتی است که دلتمردان، سازمان‌ها و وزارتخانه‌، مجالی برای اطلاع‌رسانی خوب و مناسب از کارها، طرح‌ها و اقداماتی که انجام شده و یا در حال انجام است را داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این یک سال فعالیت دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در عرصه‌های داخلی و بین المللی و خارجی هستیم، بیان کرد: در عرصه‌های خارجی و بین المللی هر روز شاهد فتح سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که هر جای دنیا اگر بحثی شود یک پای آن تصمیم، موضع و حرکت ایران اسلامی است، متذكر شد : ایران اسلامی در مؤلفه‌های مختلف در عرصه‌های بین المللی تأثیر گزار است، به عنوان مثال چند کشور اروپایی به دنبال تجزیه سوریه بودند اما ایران اسلامی نخواست و نشد.

بیشتر بخوانید   ورود سامانه جدید بارشی به خراسان جنوبی

قناعت اظهار داشت: کشورهای اروپایی و استکبار جهانی تمام تکفیری‌ها را از نقاط مختلف جهان جمع و داعش را تشکیل دادند و این گروهک تروریستی بیش از دو سوم خاک سوریه و ۴۰ درصد کشور عراق را گرفت، اما نیروهای مسلح ما و مدافعان حرم تحت فرمان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) رفتند و نگذاشتند اراضی این کشورهای اسلامی دست داعش بیفتد که این هم نشان دهنده موفقیت ما در عرصه‌های بین المللی است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم‌ها بر علیه ما هنوز وجود دارد، اما می‌بینیم که کشورهایی که دست نشانده و مستعمره آمریکا هستند، پنهانی ارتباط می‌گیرند و پول‌های بلولکه شده ما را منتقل می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عضویت ایران در معاهده اقتصادی شانگ‌ های به عنوان گروه اقتصادی بلوک شرق کشور هم گفت: همین اعضای شانگ‌های با دو دهه پیگیری، ما را عضو نمی‌کردند اما امروز شاهد هستیم که ایران اسلامی در دولت سیزدهم عضو معاهده اقتصادی شانگ‌های به عنوان گروه اقتصادی بلوک شرق کشور شده است.

قناعت به حاکم بودن دو نوع تفکر در خصوص مدیریت کشور اشاره کرد و گفت: یک تفکر این بود که ما توان مدیریت کشور را نداریم و باید آن ور آبی‌ها بیایند و کشور را مدیریت و اقتصاد ما را حل کنند، که حداقل در چند دولت این نگاه وجود داشت، اما این نگاه غیر ایرانی و انقلابی جواب نداد.

وی تصریح کرد: قوه مجریه ۳۴ سال دست یک تفکر خاص در کشور بود، و اگر قرار بود اقتصاد ما براساس تفکر لیبرالی جواب دهد، باید تاکنون مشکلات اقتصادی جامعه حل می‌شد.

بیشتر بخوانید   کنترل ریزگردها در خراسان جنوبی نیازمند اعتبار ملی است

به گفته وی؛ نگاه دیگر؛ نگاه به پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی و تکیه و اعتماد به جوانان این کشور است، کنار اینکه با همه کشورهای جهان ارتباط داریم ولی نباید منتظر بمانیم دیگران بیایند و مشکل ما را حل کنند و باید خودمان آستین بالا بزنیم و مشکلات کشور را حل کنیم و این از تأکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم ما شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سطح کشور هستیم، بیان کرد: قبل از این جلسات هیئت دولت پشت درهای بسته برگزار می شد، در حالی که امروز وزرا و مسئولان در صحنه حاضر می شوند و مسایل را به صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌دهند.

قناعت بیان کرد: در مدت حضورم در استان از برخی روستاهای دور افتاده بازدید داشتیم که شاید قبل از این حتی بخشداران هم حضور نداشتند.

وی،۳۱ سفر استانی با مصوبات خوب، نگاه عدالت محوری، نگاه همه جانبه به کل کشور و نگاه ویژه به نقاط محروم را از برنامه‌ها و اهداف دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: خراسان جنوبی به دلیل بی‌توجهی نسبت به سایر استان دچار عقب ماندگی است که امیدواریم در این دوره بخشی از کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها جبران شود.

قناعت سفرهای استانی را فرصت مناسبی برای جبران این عقب ماندگی‌ها دانست و گفت: در ماه‌های آینده ما شاهد آغاز دور دوم سفرهای رئیس جمهور خواهیم بود که تلاش ما این است که مصوبات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه استان داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها