امام جمعه موقت بیرجند: مردم ایران ‌محکم پای انقلاب ایستاده‌اند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مردم ایران ‌محکم پای انقلاب ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد آسیبی به این انقلاب برسد گفت: ملت ایران چشم و گوششان به ولی فقیه است.

به گزارش “ پیام خاوران “ ، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی ظهر امروزدر خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مسجد جامع المهدی (ع) برگزار شد با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: این سفر الهی و این حرکت عظیم را برای ما سلمان فارسی به یادگار گذاشته است

وی با بیان اينکه تقوا یکی از پیام های عمیق زیارت نامه اربعین است، ادامه داد: تقوا یعنی جز به راه حق نرویم و به فرامین امام وقت خود گوش کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند حادثه کربلا  رانتیجه بی بصیرتی و بی تقوایی مردم بیان کرد وگفت: به عنوان یاوران امامت و ولایت و در جهت برپاسازی حاکمیت کامل به رهبری امام زمان(عج) باید به این زیارت نامه ها توجه کنیم.

وی با بيان اينكه خیرخواهی تمام وجود امام حسین(ع) را فرا گرفته بود، افزود: ایشان به هر روشی که ممکن بود برای هدایت مردم تلاش کردند اما بی تقوایی و بی بصیرتی افراد سبب شد تا حرف حق را نشوند و در این راستا امام حسین(ع) برای زنده ماندن اسلام مجبور به اجرای برنامه سوم و ایثار و نثار خون خود و عزیزانش شدند.

حجت الاسلام رحیم آبادی  بیان کرد: در آن زمان مردم به جهل فرو رفته بودند و در جهل به ولی خدا و حاکمیت ولی خدا و در اوج جهالت قرار داشتند و این جهل سبب شد تا این مصیبت بزرگ در تاریخ رقم بخورد و بر آسمان ها سخت تر از اهل زمین گذشت.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اما اگر مردم پای کار بودند و بصیرت می داشتند همان پیام امام حسین(ع) کافی بود اما متاسفانه مردم در آن زمان به خاطر بی تقوایی در جهل فرو رفته بودند و احساس مسئولیت نمی کردند و امام معصوممان را به مسلخ کشاندند.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند: ارز ترجیحی فسادزا و ضربه زننده به تولید بود

وی با اشاره به اینکه امام راحل معمار انقلاب اسلامی مردم را به اسلام فراخواند، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این خصوص فرمودند که این امت کار را تمام خواهند کرد و مردم ایران تاکنون پای انقلاب و اسلام ایستاده اند و ملت ایران چشم و گوششان به ولی فقیه است و نمی گذارند تا خراشی بر وجودش بیافتد.

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اينکه هر روز اربعین است، اظهارکرد: امروز تکلیف ما در استان فرارسیدن اربعین این است که تقوای فردی را پیشه کنیم چرا که مقدمه کمال اجتماعی است و می توان بشریت را به اوج عزت رساند.

حجت الاسلام رحیم آبادی  اظهارکرد: اگر تقوا نباشد و دستگیری و امداد الهی نباشد هوای نفس شیرین می شود و انسان در اوج جاهلیت قرار می گیرد و با جاهلیت مدرن فاجعه های بسیاری می آفریند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اگر تقوا نباشد آن سرمایه بزرگ و چشمه جوشان و آب گوارا تعطیل می شود و بهره برداری آن به حداقل می رسد.

وی  با بیان اينکه کسانی به دنبال اختلاف اندازی بین جوامع مسلمین هستند، افزود: این افراد بدترین ضربه ها را به جامعه اسلامی می زنند و مطیع شرک و کفر هستند به این دلیل که تقوا را به فراموشی سپرده اند.

خطیب جمعه موقت بیرجند گفت: این نوع افراد همیشه با نقاب نفاق کارهای خود را انجام داده اند و بزرگترین ابزار جریان نفاق، دروغ و فریب است همان چیزی که در حادثه کربلا رخ داد.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه امروز وظیفه ما رعایت تقوای الهی است، ادامه داد: به این مسئله کلیدی مهم و شناخت دشمنان و نقشه ها و فتنه های آنان را توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید   جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ولایت‌فقیه در جایگاه والایی قراردارد

وی  با بیان اينکه اگر می خواهیم اربعینی باشیم باید از سه ویژگی برخوردار شویم، افزود: ابتدا باید آرمان امام حسین(ع) و شیوه دشمنانش را بشناسیم و دوم اینکه در قبال دشمن نقش آفرینی و جهاد کنیم و سومین ویژگی باید یاور و پا در رکاب قائم آل محمد(عج) شویم.

حجت الاسلام رحیم آبادی   با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پادگان بزرگ آموزشی برای سربازان امام زمان(عج) است، گفت: تاکنون توانسته موفق عمل کند و بدانید امروز دشمن جریان امامت و ولایت و زندگی الهی را هدف قرار داده و مسیرش یک مسیر فریبنده و ناشناخته است.

خطیب جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امروز فضای دگرگون جلوه دادن واقعیات به وجود آمده است و شاهد فضای تبلیغات هستیم که داشته ها را به عنوان نداشته ها به جوانان ما نشان می دهند.

وی  با اشاره به اینکه فضای مجازی در دست منافقان خارجی و داخلی است، افزود: می خواهند سنگر انقلاب را فتح کنند و گوش های بسیاری از افراد را به سمت خود می برند و بمباران اطلاعات در دست دارند.

حجت الاسلام رحیم آبادی با تاکید بر اینکه امروز در خصوص تطهیر جریان قبل از انقلاب کار می کنند، ادامه داد: متاسفانه در این زمینه نقش آفرینی درستی انجام نداده ایم و در جنگ نرم ناامنی وجود دارد و باید به پناه بصیرت و اطاعت از ولی فقیه پناه ببریم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در جنگ نرم متاسفانه کسی به میدان نیامده است و نقش آفرینی نکرده ایم و باید به آگاهی ها مسلح شویم و ذهن جوانان را هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید   شهادت سردار سلیمانی نشانه ذلت و حقارت آمریکا است/سپاه پاسخ سختی به جنایت آمریکایی ها دهند

وی با بیان اینکه اساس جمهوری اسلامی تقوا و اذن ولی خدا است، گفت: امروز این نسخه حاکمیت جهانی امام عصر(عج) با پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده است و سستی باعث طولانی شدن این مسیر می شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی به قرائت سوره والعصر توصیه کرد و افزود: بشریت امروز در خسران قرار دارد و باید به این نسخه های ولی فقیه و اهل بیت عمل کنیم و نهضت تماسی خرج دهیم و مومنانه به ترویج این حرکت بزرگ بپردازیم.

وی  گفت: در مسیر حاکمیت جهانی حسینی امام زمان سختی می کشیم اما باید صبر پیشه کنیم که سحر نزدیک است و بدانید امروز زمان صبر و بصیرت است که جبهه باطل اقدام به شایع پراکنی می کنند.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها