۲۴ هزار نفر در عزاداری حسینیه امام رضا(ع) بیرجند شرکت کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند گفت : در ایام محرم و صفر امسال بیش از ۲۴ هزار نفر در مراسم های روضه خوانی و عزاداری حسينيه موقوفه امام رضا علیه السلام بیرجند شرکت کردند.

به گزارش ” پیام خاوران “ دادخدا خدایی اظهار داشت: مراسم عزاداری در حسینیه امام رضاع به مدت ۶۰ روز از ابتدای محرم همه روزه از ساعت ۶ تا ۷ صبح برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری عزاداری در این موقوفه از محل اجرای نیت واقف بوده است تصریح کرد:  حسینیه امام رضا علیه السلام توسط امیر اسماعیل و محمد ابراهیم شوکت الملک وقف شده و همه ساله در ایام محرم و صفر پذیرای عزاداران است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند یادآور شد: قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و روضه خوانی از برنامه های این حسینیه در ایام محرم و صفر است.

وی با اشاره به حضور ۱۲ سخنران در مراسم های عزاداری حسینیه امام رضا علیه السلام بیرجند گفت :پذیرایی صبحانه نیز همه روزه از محل درآمد موقوفه انجام شده است.

بنای تاریخی حسینیه امام رضا علیه السلام یا مدرسه شوکتیه با مساحت سه هزار و ۱۷۸ متر مربع در کنار خیابان شهید منتظری بیرجند و در بافت تاریخی این شهر در جوار دیگر بناهای با ارزش تاریخی قرار دارد. این بنا دارای دو در ورودی است و از شاهکارهای معماری به شمار می‌رود که به دستور امیر اسماعیل خان شوکت الملک در سال ۱۳۱۲ برای عزاداری محرم در دو طبقه ساخته شده است و عناصر معماری آن شامل سردر ورودی با ویژگی‌های معماری سنتی، هشتی، دالان، حوض خانه، ایوان، گنبد خانه و حجره‌های اطراف صحن است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   اعمال محدودیت تردد شبانه در تمام شهرهای خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها