مراسم روز «مهر سینمای ایران» در خراسان جنوبی برگزار می شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از برگزاری مراسم روز «مهر سینمای ایران» در ۱۱ مهر ماه جاری در بیرجند خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، سید علی زمزم با اشاره به روز ملی سینما بیان کرد: با توجه به همزمانی ۲۱ شهریور، روز ملی سینما، با ایام سوگواری اربعین حسینی، طرح روز «مهر سینمای ایران» برای اولین بار توسط سازمان سینمایی مطرح و مقرر شده این طرح در سراسر کشور اجرایی شود.

وی تجلیل از فعالان حوزه سینما را از جمله برنامه های این طرح دانست و افزود: این ویژه برنامه در ۱۱ مهرماه جاری در بیرجند برگزار می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، ۱۰۴ اثر از موسسات سینمایی، ارگان های عضو این دبیرخانه، (صدا و سیما، حوزه هنری، سپاه انصار الرضا (ع) و شهرداری انجمن سینمای جوانان دفتر بیرجند) و شهرستان های استان از یکم تا ۳۱ شهریور ماه به دبیرخانه ارسال شد.

وی با اشاره به شرایط پذیرش آثار بیان کرد: آثار پذیرفته شده در بخش های نماهنگ، فیلم کوتاه، تله فیلم، انیمیشن و مستند بوده که در حد فاصل فروردین ماه ۱۴۰۰ تا شهریورماه ۱۴۰۱ تولید شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: این آثار مانند دیگر جشنواره های سینمایی به صورت رقابتی داوری نمی شود بلکه بهترین ها در بخش های مختلف در ۵ رشته اصلی و برترین های در بخش های موسسات، آموزشگاه های آزاد سینمایی و سینمادارو استعداد جوان سینمایی برتر تجلیل می شوند.

وی تجلیل از دو خانواده هنرمند و دو ایثارگر هنرمند را از دیگر برنامه های طرح مهر سینما دانست و گفت: در پایان مراسم از پیشکسوت سینمایی و فعال ترین هنرمند سینمای استان تجلیل ویژه می شود.

بیشتر بخوانید   بهره‌برداری 32 پروژه راهداری خراسان جنوبی در دهه فجر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها