180 هزار دانش آموز خراسان جنوبی در جشن عاطفه‌ها مشارکت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت بیش از 180 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در جشن عاطفه‌ها خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سید علیرضا موسوی نژاد در حاشیه برگزاری آیین جشن عاطفه ها که دردبستان محدثه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مردم نوع دوست خراسان جنوبی در مرحله نخست برگزاری این جشن که در شهریورماه برگزار شده بود،  بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به دانش آموزان محروم استان کمک کردند.

وی، با بیان این که 60 درصد کمک ها مردمی غیر نقدی و 40 درصد نقدی بوده است، تصریح کرد: در حال حاضربیش از 20 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی«ره» در مدارس استان مشغول تحصیل می باشند که این کمک ها بین آن ها توزیع شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت قریب 2 هزار و 500 پایگاه در مدارس استان در جشن عاطفه های امسال، عنوان کرد: پویش عاطفه ها محدود به آغاز سال تحصیلی نشده و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در جشن عاطفه‌ها دانش‌آموزان درس نیکوکاری و محبت می آموزند، خاطر نشان کرد: ما موظفیم مروج فرهنگ مهربانی، ایثار، کمک به هم نوع و بصیرت در راستای سوق دادن جامعه دانش آموزان و اولیا  به سمت کارهای عام المنفعه بوده و این فرهنگ را از درون کلاس‌ها به میان خانواده و جامعه نشر دهیم.

به گفته موسوی نژاد، آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش آموزان ، یکی از  مهمترین وظایف خادمین آموزش و پرورش آموزش در بهارستان علم و ادب بوده  و امروز نشان دادیم با فرهنگ مهربانی، نیکوکاری، همدلی، نوع‌دوستی و داشتن روحیه انقلابی، ولایی، حماسی و احساس مسئولیت در قبال تحریم‌های دشمن خواهیم ایستاد و مانند ۴۰ سال گذشته دشمنان را به زانو در می‌آوریم. 

بیشتر بخوانید   وزارت کشور با ایجاد بخش میاندشت در استان خراسان جنوبی موافقت کرد

برخورداری47 هزار دانش آموز ابتدایی استان ازتغذیه رایگان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برخورداری 47 هزاردانش آموز دخترو پسر مناطق محروم، روستایی و عشایری استان در دوره ابتدایی از تغذیه رایگان از آبان ماه خبر داد.

موسوی نژاد گفت: پیش بینی می شود، تا پایان سال تحصیلی جاری قریب 55 نوبت تغذیه رایگان بین دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی مناطق محروم، روستایی و عشایری استان توزیع شود.

وی، با اشاره به تخصیص17میلیارد تومان برای این امر به آموزش و پرورش بهارستان علم و ادب، اظهار کرد: در برنامه تغذیه‌ای رایگان این دانش آموزان شیر، نان غنی شده با ویتامین D و روی، پیش بینی شده و در کنارآن، توزیع ریزمغذی‌ها و مکمل یاری و آهن یاری را نیز به خصوص برای دختران دنبال می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که توزیع تغذیه رایگان مدارس مناطق محروم پس از یازده سال در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم دوباره از سر گرفته می شود، تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم به موضوع آموزش و پرورش، برقراری عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم است.

توزیع 300 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم استان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع 300 بسته لوازم التحریر توسط مدیریت بانک ملت استان بین دانش آموزان محروم و نیازمند خبر داد.

موسوی نژاد، با بیان اینکه مراسم نمادین توزیع این هدایا توسط مدیران این بانک، در دبستان های ایران و شهیدین قاسمی مهر شهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: برای خرید این وسایل مبلغ 180 میلیون تومان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید   انجام 10 هزار تست کرونا از بیماران سرپایی و بستری در بیمارستانهای خراسان جنوبی

به گفته وی، کمک به دانش‌آموزان محروم می‌تواند در تولید علم ، پژوهش، شکوفا سازی استعداد های بالقوه، ترویج فرهنگ نوع دوستی، دانش،شور و نشاط مدارس نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها