شهرستان فردوس صاحب استخر ذخیره آبهای سطحی است

شهردارفردوس گفت: استخر ذخیره آبهای سطحی یکی از کارهای ارزشمند انجام شده در این شهرستان است که در گنجایش ۷۰هزارمتر مکعب آبگیری و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش  پایگاه خبری “پیام خاوران “حسین اکبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات این استخر ازسال ۹۸ انجام و سال ۹۹ و ۱۴۰۰ فاز صفر و یک و سال ۱۴۰۱ به بهره برداری کامل رسید.

وی با بیان اینکه این استخر ذخیره آبهای سطحی ،گنجایش ۷۰هزارمتر مکعب ابگیری را دارد افزود: این استخر با هدف حفظ وجمع آوری آبهای سطحی ایجاد شد تا توسط یک کانال ساحلی تمام آب سطح شهربه این کانال متصل وبه استخر اصلی هدایت گردد.

شهردار فردوس با بیان اینکه این استخر در پایین دست شهر احداث شده است اظهارکرد: با احداث استخر ذخیره آب که توسط شهرداری احداث شد،تمام ابهای که در سطح معابر و کوچه ها براثر بارندگی جاری می‌شود به کانال جمع آوری آبهای سطحی منتقل وبه پایین دست شهر هدایت می شود .

اکبری گفت: این اتفاق سبب شد سال گذشته با بارندگی ۲۱ میلیمتری در شهر، این استخرکاملآ شود وحجم آبی که ذخیره وتبدیل به ارزش شد ۷۰۰ میلیون تومان بود که در داخل استخر جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جدید که شاهد بارندگی خواهیم بود امید است استخر آبگیری شود ادامه داد: الگوی ما از چند وجه قابل تحمل است، یکی اینکه شهرداری ۲٫۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و در یک آبگیری ۷۰۰میلیون تومان تامین شد و اگر امکانات طوری باشد که همه آب ظرف همین ماه استفاده کنیم دوباره استخر ابگیری می شود با پر وخالی شدن استخر هزینه آن تامین میشود.

شهردار فردوس ادامه داد: احداث استخر مزبور از لحاظ پدافند غیرعامل نیز مورد توجه است چرا که ما یک استخر آب داریم که اگر مشکلی برای شهرستان رخ دهد با کیفیت ترین آب در این استخر وجود دارد که بین ۸ تا ۱۰ روزمصرف آب شهر با کلر زنی تامین می کند ازسوی دیگر در بحث اقتصاد مقاومتی است که بهره برداری از امکانات، یکی از نعمتهای خدادادی بارندگی است که در سطح معابر رخ می دهد و جاری شدن آب اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد ،حفظ منابع آبی رافعال کرده واقتصاد مقاومتی رقم خورد است.

بیشتر بخوانید   صدور پروانه های ساختمانی مسکن ملی با تخفیف ۳۰ درصدی در فردوس

اکبری گفت: چهارهکتار زمین پایین دست استخر وجود دارد که در تدارک هستیم کشت گندم را با آب استخر اجرایی کنیم واز آب استفاده بهینه صورت گیرد ومی توان برای کشاورزی کشت گندم استفاده کرد .

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها