۱۴۰ روستای خراسان جنوبی از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۱۴۰ روستای استان از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، همزمان با روز روستا و عشایر با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از معاونین استاندار ‌و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی خراسان جنوبی طی مراسمی در روستای منتخب “علی آباد لوله” به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های ارتباطی استان ضمن تشریح این پروژه‌ها اظهار داشت: در راستای توسعه ارتباطات در سطح روستاهای استان و اتصال روستاهای بیش از ۲۰خانوار به شبکه ملی اطلاعات، همزمان با روز روستا و‌عشایر با بهره برداری از ۴۱ سایت روستایی، بیش از ۶۰ روستای دیگر استان با جمعیتی بالغ بر ۷۴۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مصطفی بهی ادامه داد: سایت‌های مذکور از هفته ارتباطات سال جاری تاکنون با همکاری همه اپراتورها اجرا شده و اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های مذکور با سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تامین شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای اتصال روستاهای بیش از۲۰ خانوار فاقد اینترنت، در تلاش هستیم تا هفته دولت سال آینده، پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بیش از ۲۰خانوار تکمیل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۱۴۰ روستای استان از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم ضمن تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در روستاها گفت: بااستقرار دولت سیزدهم که دولت تعامل کار و خدمت رسانی است در همین مدت یک ساله شاهد حرکت‌های جهشی نو و جدید هستیم.

بیشتر بخوانید   اتصال مدارس شهرستان سربیشه به شبکه ملی اطلاعات

جواد قناعت ادامه داد: یکی از برنامه های مهم دولت ارتقا و تامین زیرساخت‌های لازم برای روستاها است تا علاوه بر افزایش سطح رفاه روستاییان زمینه لازم برای ایجاد اشتغال ‌و توسعه اقتصادی نیز بیش از پیش فراهم شود.

در پایان این مراسم، سایت جدید تلفن همراه ۲G/3G/4G روستای “علی آباد لوله” با تامین اعتبار از محل طرح‌های USO و مشارکت شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

با راه اندازی سایت مذکور، امکان ارتباط مکالمه و اینترنت بر بستر تلفن همراه، در روستای “علی آباد لوله” با جمعیت ۲۳۸ خانوار، فراهم شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها