خراسان جنوبی در سالروز میلاد رسول مهربانی و صادق آل محمد(ع) سراسر شادی وسرور است

 همزمان با هفدهم ربیع الاول خجسته زادروز انگیزه خلقت، پیامبر رحمت، حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و ولادت امام جعفر صادق(ع) جای استان خراسان جنوبی سراسر شادی وسرور است.

به گزارش ” پیام خاوران”  هفدهم ربیع الاول نوید بخش میلاد دو نور است، خجسته زادروز انگیزه خلقت، پیامبر رحمت، حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و ولادت امام جعفر صادق(ع) است، میلاد دردانه آفرینش، رسول مهربانی ها حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت پربرکت رییس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) است.

سالروز جوشش دو چشمه زلال هستی که در کلامشان باران وحی جاری بود و پرتویی از رحمت خداوند در برابر مسلمانان جهان شد.

حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام در روز هفدهم ربیع الاول سال ۵۷۰ میلادی به دنیا آمدند و سرانجام پس از قرن ها، انتظار عالم خلقت به سر آمد و بزرگ ترین هدایتگر انسان ها پا به عرصه وجود گذاشت و باران «رحمة للعالمین» باریدن گرفت، چشمه رافت و هدایت فوران نمود و نور محمدى عالم ملک و ملکوت را منور کرد

استان خراسان جنوبی  نیز در این ایام به رسم هر ساله غرق در شور و شادی میلاد پیامبر عطوفت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) است؛ دوستداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در این روزها با چراغانی و آذین‌بندی خیابان‌ها و حضور در مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی به پیامبر رأفت و مهربانی حضرت محمد(ص) و بنیان‌گذار مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) ابراز می‌کنند.

همزمان با هفته وحدت جشن وحدت شیعه و سنی و همایش آیین برادری در شهرستانهای درمیان ، زیرکوه ، نهبندان نیز برگزار می‌شود  و گوشه گوشه پهناورترین استان کشور، شاهد ابراز ارادت شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است که هر کس به نوعی تلاش می‌کند تا خود را در این جشن بزرگ سهیم کند.

بیشتر بخوانید   استان خراسان جنوبی جلوه باشکوه وحدت و یکپارچگی

مردم شیعه و سنی استان  خراسان جنوبی از گذشته‌های دور همواره الگوی اتحاد بوده‌اند و اکنون نیز همزمان با سالروز ولادت پیامبر(ص) شاهد برگزاری جشن‌هایی در نقاط مختلف استان با حضور گروه‌های مختلف هستیم.

بقاع متبرکه استان و میادین اصلی نیز امروز میزبان زائران و محل برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) بودند و موکب‌هایی نیز در مقابل مساجد برپا شده و به توزیع نذورات و شربت و شیرینی می‌پردازند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها