بیش از 20 برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و عقیدتی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در هفته پدافند غیر عامل اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و عقیدتی در آموزش و پرورش استان پیش بینی شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سید علیرضا موسوی‌نژاد ظهر امروز در نشست کمیته پدافند غیرعامل اظهار داشت: برگزاری مراسم آغازین هفته پدافندوپخش زنده این مراسم ازطریق شبکه شاد، برگزاری دوره ضمن خدمت برای فرهنگیان، برگزاری کارگاه آموزشی برای دانش آموزان و اجرای پویش کلیپ سخنرانی 5 دقیقه ای دانش آموز در جمع دوستان یا خانواده درخصوص پدافند غیرعامل از مهمترین این برنامه ها به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کتاب، برگزاری رزمایش دانش آموزی و برپایی نمایشگاه های درون مدرسه ای را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: این برنامه‌ها با هدف ترویج، فرهنگ سازی و آموزش پدافندغیرعامل و نهادینه کردن آن در جامعه،ارتقای مقاومت ملی در برابرتهدیدات و کاهش تأثیر عملیات روانی دشمن،کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های مراکز حیاتی، حساس و شناسایی تهدیدات نوین و راه های مقابله با آن در مدارس استان اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی فضای مجازی و نظارت بر عملکرد شبکه‌های اجتماعی، تأکید کرد: هیچ کشوری در دنیا اجازه نمی‌دهد شبکه‌های اجتماعی بیگانه به این صورت در فضای سایبری آن‌ها جولان دهند، و به نظر من این یک اهمال و سستی راهبردی است.

رئیس کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که فناوری‌های نو، ترکیبی از تهدید و فرصت هستند، خاطر نشان کرد: فناوری‌های پیشرفته و فضای مجازی به دلیل ممزوج شدن با عناصر سایبری و هوشمند در ساختار خود، سوای فرصت ها و موقعیت هایی که ایجاد می کنند، زمینه ساز بورز تهدیداتی نیز در جوامع می شوند.

موسوی‌نژاد، از شبکه اجتماعی ملی و بومی قوی به عنوان یک ضرورت اساسی یاد کرد و ادامه داد:در این رهگذر وظیفه خطیر و حیاتی معلمان، در دنیای پر چالش مملو از منازعات و مناقشات، مصون سازی فکر و اندیشه دانش آموزان از طریق ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به منظور افزایش معرفت، دانش و تقویت قدرت بازدارندگی ایشان در برار تهدیدات جنگ نرم و تسهیل مدیریت بحران توسط دانش آموزان  در برابر تهدیدات متنوع فراروی فضای سرزمینی است.

بیشتر بخوانید   مراسم بیل‌زنی خوسف در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها