شب شعر «پند زرشک» در بیرجند برگزار شد

معاون امور فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری شب شعر «پند زرشک» در بیرجند خبر داد و گفت: این برنامه در راستای برنامه های فرهنگی برگزاری جشنواره ملی زرشک در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمود رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای برگزاری این جشنواره، شب شعر «پند زرشک» شب گذشته در محل آمفی تئاتر فرهنگسرای بیرجند برگزار شد.

وی با بیان اینکه این شب شعر با حضور مسئولان و شاعران طنز پرداز استانی برگزار شد اظهار کرد: با توجه به ماندگاری زبان قلم و هنر، امید است بتوانیم در راستای معرفی زرشک با بکارگیری ابزار قلم گام های خوبی برداریم.

رمضانی با اشاره به پتانسیل خراسان جنوبی در تولید زرشک بیان کرد: آنچه مسلم است برگزاری این گونه از برنامه ها در راستای معرفی زرشک با تمام ظرفیت‌های تولیدی، اقتصادی و دارویی‌، افزایش قیمت در بستر افزایش تقاضا، توجه ویژه با چرخه‌ ارزش‌افزایی و فرآوری و کمک به معیشت کشاورزان، کمک شایانی می کند.

گفتنی است جشنواره ملی زرشک با شعار《زرشک خراسان‌جنوبی برای تمام ایران》از ۲۱مهرماه جاری به طور همزمان در شهرستان های بیرجند، زیرکوه، قاین، سربیشه و درمیان آغاز شده و تا ۲۷ مهر ماه ادامه دارد که امروز اختتامیه این جشنواره در فرهنگ سرای شهرداری بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   آرامش در بازار زرشک خراسان جنوبی برقرار شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها