امام جمعه بیرجند عنوان کرد: ۱۷هزار دروغ رسانه های استکبار جهانی در حوادث اخیر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند به بیش از ۱۷ هزار دروغ رسانه های استکبار جهانی در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: باید مراقب خودمان و فرزندانمان باشیم تا گرفتار و شکار دروغ ها و تحریف های استکبار جهانی نشویم.

به گزارش ” پیام خاوران “، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مسجد جامع المهدی (ع) برگزار شد اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است اما این به تنهایی کفایت نمی کند چون انسان مثل سنگی است که از معدن استخراج می شود و باید تجزیه شود تا عیار آن مشخص شود.

وی گفت: ارزش انسان در امتحان و آزمایش و فتنه ها به دست می آید و خداوند اینها را جزو زندگی قرار داده و همه انسان ها را آزمایش می کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان به همان اندازه ای که عیار انسانیت داشته باشد ارزش دارد، افزود: حق گرایی از ملاک های انسانیت است و اگر گرایش های ما در این عبودیت با خداوند و حق پیوند دارند این نشانه انسانیت است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اینکه عبودیت وسیله رشد انسانیت است و پیامبران و ائمه اطهار(ع) اسوه و الگوهای راه حق و عبودیت خداوند هستند، عنوان کرد: هر چه دارید در راه خداوند که کمال انسان است به کار بگیرد که اینجا خسران ندارد و شما ملت ایران اسلامی سالک این راه هستید که فریب دشمن را نمی خورید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه هر کسی راه او خداوند باشد به او بصیرت می دهد، افزود: سلامت و تربیت روح صدها برابر سلامت و تربیت جسم ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه کفر به عنوان یک بیماری بر انسان عارض می شود، بیان کرد: حرص یکی از صفات ناپسند و بیمارهای خطرناک است که با آن دیگر حق را نمی بیند و نمی شنود و تمام این پستی ها و دزدی ها و خیانت ها به خاطر داشتن حرص است.

بیشتر بخوانید   نماز جمعه فردا در بیرجند برگزار نمی‌شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید ملاک ما حق باشد و هرچه حق است بپذیریم، گفت: کفر به معنای پوشاندن و ندیده گرفتن و پایمال کردن است؛ سر دو راهی ایمان و کفر همین جاست که در آنجا در همه امور خود را با حق تطبیق می دهد اما در کفر دیگر فرد حق را نمی بیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند با بیان اینکه حرص یکی از اصول کفر است، بیان کرد: منافقین از اسرائیل پول می گیرد و ۱۷ هزار نفر از بهترین های این ملت را ترور می کنند.

آیت الله عبادی اظهارکرد: انسانی که از دست دشمن پول می گیرد و خودی را ترور می کند و اموال عمومی و خصوصی را به آتش می کشد از حیوان پست تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند ادامه داد: حسد یکی دیگر از اصول کفر است که دیگر به انسان اجازه نمی دهد حق را ببیند و مسئله حسد و ویرانی هایش آمار عجیبی در تاریخ و زندگی ما دارد.

وی با اشاره به اینکه استکبار از دیگر اصول کفر است و تصریح کرد: اندیشه فرعونی داشتن استکبار است و در زندگیش حق مطرح نیست و برای رسیدن به اهدافش اگر میلیون ها انسان کشته و حق ضایع شود برای او مهم نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند افزود: انسان مستکبر فقط به فکر لذات و رسیدن به امیال نفسانی خودش است و ضایعات این بیماری از هر مرض مسری خطرناک تر است.

وی با اشاره به جنایات استکبار جهانی در کشورهای مختلف، گفت: در صحنه های که استکبار جهانی و مزدورانشان به دنبال آن می روند ما باید مراقب خودمان و فرزندانمان باشیم تا گرفتار و شکار دروغ ها و تحریف های استکبار جهانی نشویم.

بیشتر بخوانید   قانون اساسی تجسم عینی انقلاب اسلامی و مظهر عقلانیت است

آیت الله عبادی به بیش از ۱۷ هزار دروغ رسانه های استکبار جهانی در حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: روزی همگان باید پاسخگو اقدامات خود در پیش وجدان خود باشیم از محاکمه این وجدان نمی توان راحت شد و اکنون مسئله خودکشی در ارتش آمریکا غوغا می کند چون بالاخره این وجدان ها بیدار می شود.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه وجدان اخلاقی جزو فطرت انسان است و روزی به سراغمان می آید، یادآور شد: حجاج بن یوسف پس از آن همه جنایاتی که انجام داد گرفتار وجدان شد و حتی خوابش نمی برد و این راهی نیست که انسان بتواند از آن فرار کند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها