قانون اساسی تجسم عینی انقلاب اسلامی و مظهر عقلانیت است

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی تجسم عینی انقلاب اسلامی و مظهر عقلانیت می‌باشد که از برترین و مترقی‌ترین قوانین دنیا است.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، حجت الاسلام والمسلمین  غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه  که در مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند اظهار  داشت: مسئله آزادی یکی از مباحثی است که این روزها و در طول تاریخ مطرح بوده است اما معنای آزادی در مکتب اسلام و قرآن و انبیاء الهی با آنچه که در منطق دیگران است، متفاوت می‌باشد.

وی گفت: وقتی مسئله توحیدی و خداشناسی را از سوی متکلمین نگاه می‌کنیم یکی از راه‌های شناخت خدا از طریق بحث وجود واجب و ممکن است و همه عالم مخلوق خداست و آنچه که در مکتب اسلام و قرآن به ما آموخته‌اند نفی و اثبات است ؛ کفر به غیرخدا برای رسیدن به خدا و به تعبیر شهید علامه مطهری آزادی از آنچه ما ماسوی اللّه‏ است.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به آزادی اجتماعی، تصریح کرد: هر انسانی در هر جایی که زندگی می‌کند در سایه حکومت است و شعار اولیه اسلام این است که ما را از اسارت طاغوت نجات دهد.

وی با بیان اینکه انسان تا زمانی که از اسارت غیر خدا آزاد نشود به توحید نمی‌رسد، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه را به سمت توحید و اسلام ناب محمدی سوق بدهیم باید تبیین کنیم اما در این جهت کوتاهی می‌کنیم.

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه ایمان بدون کفر در برابر طاغوت ارزشی ندارد و انسان را تعالی نمی‌بخشد، افزود: کسی که تحت ولایت و حاکمیت خدا نیست اسیر طاغوت و هوای نفسانی و خرافات خواهد بود.

وی گفت: انسان با تقوا به واسطه اطاعت از خدا و اولیای الهی به جایگاهی می‌رسد که در فتنه‌ها و موج‌های آسیب‌های اجتماعی خود را حفظ می‌کند و راه حق را تشخیص می‌دهد و حتی به جایی می‌رسد که همانند شخصیت سلمان فارسی، مقداد و عمار برای دیگران هم معیار می‌شود.

بیشتر بخوانید   ما امروز در دو راهی عزت و اقتدار هستیم نه در دو راهی جنگ و صلح

امام جمعه موقت بیرجند اظهارکرد: حضور پررنگ و تاثیرگذار نیروی دریایی در خلیج فارس و دریای عمان و مازندران با مسائل سیاسی و آنچه که در سطح عالم می‌گذرد بسیار تعیین‌کننده است و بر اساس آیات قرآن باید در مقابل دشمن و جریان نفاق به هر توانی مجهز شویم تا دشمنان از ما بترسند و حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با توانمندی تخصصی در همین جهت است.

حجت الاسلام نوفرستی به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اشاره کرد و افزود: این شخصیت به معنای حقیقی مصداق آیه ۲۹ سوره فتح است که امام راحل هم بسیار از ایشان یاد می‌کردند.

وی به گزیده‌ بیانات رهبر انقلاب در مورد ویژگی‌های نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند:مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب کردن‌ها و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: باید همه مسئولان و نمایندگان مردم که در مجلس شورای اسلامی می‌خواهند نقش ایفا کنند باید تمام دغدغه آنان «اسلام» باشد و در مقابل طاغوت بایستند و سیره و روش شهید والامقام آیت الله مدرس را سرلوحه‌ فعالیت‌های خود قرار دهند.

حجت الاسلام نوفرستی به بازخوانی چهار ویژگی «تدین»، «شجاعت»، «دلسوز مردم» و «کارآمدی» نمایندگی مردم در مجلس از زبان رهبر انقلاب پرداخت و افزود: امید است مردم با حضور حداکثری در انتخابات امسال شرکت کرده و افراد اصلح را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

وی با اشاره به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸، تصریح  کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی تجسم عینی انقلاب اسلامی و مظهر عقلانیت می‌باشد که از برترین و مترقی‌ترین قوانین دنیا است.

بیشتر بخوانید   بدون ضامن، از بانک مهر ایران تسهیلات بگیرید!

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان حوادث غزه و عملیات طوفان الاقصی و بیداری ملت‌ها، گفت: در همین راستا حتی مردم اروپا و امریکا در مقابل دولت‌های خودشان برای حمایت از غزه و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل به میدان آمدند و امیدواریم حمایت از هسته‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان شکل بگیرد و این شدنی است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها