واکنش ومحکومیت علمای اهل سنت خراسان جنوبی در پی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز

علمای اهل سنت استان خراسان جنوبی درپی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز این اقدام ننگین وددمنشانه را محکوم کردند.

به گزارش ” پیام خاوران ” حادثه حرم شاهچراغ علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات عمومی با واکنش توسط علمای اهل سنت خراسان جنوبی علمای اهل سنت خراسان جنوبی روبه‌رو شد و علما اهل سنت این حادثه را محکوم کردند.

مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی گفت: اتفاق ناگواری که شب گذشته در شیراز در حرم شاهچراغ صورت گرفت یک حمله تررویستی بود و هیچ عقل سلیم و وجدان بیداری این حادثه تروریستی را نمی‌پذیرد .

وی با اشاره به اینکه این حرکت به خاطر این موضوع صورت گرفته که کشور ما شاهد پیشرفت ها‌ی خوب، امنیت، اتحاد اقوام ومذاهب خیلی خوبی است افزود: این حرکت ادامه اهداف شومی است که کشور‌های دشمن ملت ایران اسلامی مانند آمریکا و اسرائیل آن را دنبال می‌کنند.

مولانا فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز ضمن محکوم کردن این حادثه افزود: آنچه که به عنوان مسلمان می‌توانم عرض کنم آیه‌ی قرآن که خداوند می‌فرمایند: مَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا”است .

مولوی حسینی ازعلمای اهل سنت خراسان جنوبی نیز این حادثه را محکوم کرد و گفت: قطعا این گونه حوادث به نفع جامعه و امنیت نیست و همه کسانی که در این مرز بوم هستند این طور اغتشاشات را محکوم می‌کنند و از نظر همه‌ی مذاهب مردود و محکوم است.

مولوی خالقی امام جمعه درمیان نیز با اشاره به اینکه اغتشاش آب به آسیاب دشمن ریختن است افزود:جراید بیگانه از این اغتشاشات بهره وری و سود جویی می‌کنند.

وی گفت:قضیه مزار شاهچراغ که نمازگزاران را به شهادت رساندند و همه اغتششات رامحکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید   ظرفیت‌های مردمی برای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی به کار گرفته شود

مولوی کاظمی ، از دیگرعلمای اهل سنت خراسان جنوبی هم گفت: این اغتشاشات در همه‌ی کشور و در هر جا محکوم است و به قول رهبر معظم انقلاب به هر حال دشمن دست به کار است چه می‌خواهد شیعه انگلیسی و چه می‌خواهد سنی آمریکایی باشد ؛ این‌ها علیه نظام جبهه گرفتند و باید مسلمانان بیدار باشند واتحاد و انسجام را حفظ کنند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها