فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: استکبار جهانی”ایران قوی” نمی خواهد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان‌جنوبی گفت:  آنچه استکبار جهانی را بر آن داشته که در مقابل ما بایستد این است که آنها ایران قوی نمی خواهند.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا مهدوی شامگاه شنبه در جمع هادیان سیاسی سپاه و بسیج بیرجند اظهار داشت: تمام مشکلات از اینجا شروع می شود که حرف امام جامعه را جدی نمی گیریم و  هشدارها و تذکراتی که داده می شود با بی توجهی از موضوعات عبور می کنیم و دچار چالش هایی می شویم که مدیریت آنها جامعه را با مشکل مواجه می کند.

وی با بیان اینکه در داستان تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و بحران فرهنگی هر روز یک شاخه ای تحت عنوان حزب جدا می کردیم گفت: امام جامعه فریاد می زدند اما متولیان فرهنگی حرکت مانوری انجام می دادند و یک برنامه یا نقشه راه اساسی که مشخص کند و به خروجی برسیم وجود نداشت و با مشکل مواجه هستیم چقدر به شورای انقلاب فرهنگی و دست اندرکاران امور فرهنگی تذکر داده شد و با بی توجهی عبور کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان‌جنوبی افزود: در بحث فضای مجازی چند سال است رهبری خطاب به همه دستگاه ها فریاد می زنند که حتی غرب که متولی استفاده از فضای مجازی است به این شکل از آن بهره نمی برد و این مسئولین فرهنگی و دست اندرکاران فضای مجازی این نقطه مهم برنامه ریزی می خواهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در وضعیت شیوع ویروس کرونا این مجموعه بی حصر و بی حساب و کتاب را در اختیار دانش آموزان قرار دادیم و نه تنها اقدام و طرحی نیاوردیم که مسئله را حل کنیم بلکه عین شمشیر تیزی که به دست بچه ای بدهیم.

مهدوی با بیان اینکه امروز هرچه کاشتیم را درو می کنیم گفت: بعد از بیش از ۲ سال که مراکز آموزشی بازگشایی شده است همه امکاناتی که مدیریت آن در اختیار دشمن است و به خوبی آسیب‌ها و ذائقه مردم کشور را می داند را در اختیار نوجوانان قرار می دهیم و توقع داریم که در کف خیابان کشف حجاب کند و شعار ” زن ، زندگی، آزادی ” سر ندهند.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی تابستان امسال میزبان 6 هزار و 500 جهادگر است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان‌جنوبی گفت: این جوان مسائلی را که دارای زرق و برق و لذات دنیوی است می پذیرد بر اساس آسیب شناسی که دشمن انجام داده و ابزار امپراتوری رسانه ای و تبلیغاتی که در اختیارش است استفاده کرده و هرآنچه دشمن طراحی می کند جوان نیز بر همان مدار حرکت می کند.

وی با بیان اینکه ما از این نسل غافل شدیم و برنامه ای هم اجرا نکردیم و هرچه امام جامعه فریاد زدند با بی توجهی از کنار آن عبور کردیم عنوان کرد: جوان امروز با فضای حقیقی کمتر ارتباط دارد و خودش را در فضای مجازی احساس می کند و بر اساس همان خط فکری که از آنجا می گیرد حرکت می کند.

 مهدوی با بیان اینکه جوان در فضای مجازی سیر می کند و زندگی خودش را جدا از فضای حقیقی با توهماتی ساخته که عمق و ریشه ندارد ابراز داشت: فتنه چیز جدیدی نیست از صدر اسلام تاکنون بوده است و تنها راهی است که مسلمین شکست خورده اند.

وی با بیان اینکه دشمن مقصود خود از فتنه را می داند و کارش حساب شده است که از چه روزنه ای وارد شود تصریح کرد: در عرصه دفاعی بیش از چهار دهه است دشمنان تهدید می کنند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و ابهت نظام لرزه بر تن بدخواهان می اندازد چون روی پای خودمان ایستاده ایم و در حوزه علمی نیز به همین شکل است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آنچه استکبار جهانی را بر آن داشته که در مقابل ما بایستد این است ادامه داد: الگویی که جمهوری اسلامی ارائه داده  به منافع استکباری آسیب می زند و جز اینکه ایران فتح شود و تحت فرماندهی غرب عمل کند به هیچ چیز دیگر قانع نیستند و می خواهند ایران در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، تکنولوژی و صنعت و معدن در اختیارشان باشد و مردم ایران همچون برده و کارگر در خدمت آنها باشند امروز دعوا تنها بر سر این است.

بیشتر بخوانید   ۴۲ درصد وقف‌های خراسان جنوبی، محرمی است

وی با بیان اینکه فهماندن این موضوع به جوانان هنر شما است افزود: امروز حتی جوانان تاریخ حضور آمریکا در ایران و سایر کشورهای منطقه از جمله افغانستان، عراق و سوریه را مطالعه نمی کنند که آنها نه تنها امنیت را برای مردم آنجا فراهم نکردند بلکه امروز در درون آمریکا امنیت وجود ندارد و به دروغ شعار دفاع از حقوق بشر سرمی دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه در انتقال واقعیت ها به نسل جوان خیلی کوتاهی کردیم افزود:  وقتی ذهن جوانان ما خالی از اطلاعات و آگاهی ها در زمینه مسائل سیاسی است به سمت تحلیلی می رود که دشمن برای آنها طراحی و در فضای مجازی منتشر کرده و جوابی هم ندارند و باطل در حالیکه درست و غلط را تلفیق و ظاهرش را بزک می کند بهتر جواب می گیرد.

مهدوی خطاب به هادیان سیاسی گفت: این وظیفه ما را سنگین می کند امروز جمعی که به خیابان‌ها آمده اند بر اساس ناآگاهی و بی توجهی است که ما و مسئولین دستگاه های فرهنگی نتوانستیم واقعیت های تاریخ انقلاب و فراز و نشیب های انقلاب و عبرتهای تاریخ اسلام را در عرصه های مختلف به خوبی تبیین کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در جامعه هدف دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگیان و اساتید با توجه به آسیب هایی که وجود دارد مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است و آگاه سازی جامعه را برعهده داریم باید مطالبه گری و تبیین و روشنگری در جوامع مختلف صورت گیرد.

 مهدوی افزود: همه ما باید تلاش کنیم اگر امروز انقلاب به اینجا رسیده است چون در همه عرصه هاو فراز و نشیب ها همه به میدان آمده اند که نمونه بارز آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید   توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی «کمک مؤمنانه» در خراسان‌جنوبی

وی ادامه داد: در بیش از چهار دهه ثابت کرده ایم ما توانستیم همه تهدیدات را به فرصت تبدیل و به نفع انقلاب استفاده کنیم  و با این تحریم ها و تهدیدها قوت گرفتیم و روی پای خودمان ایستادیم با وجود این تحریم ها دانشمندان ما موشک نقطه زن ساختند و در حوزه نانو، تکنولوژی و صنعت و معدن پیشرفت های چشم گیری بدست آوردیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: این اولین فتنه نیست و آخرین هم نخواهدبود ببن نسل ها خلأ به وجود آمده و باید این فاصله را کم کنیم که اگر موفق شدیم که خلأ ها را پر کنیم و جهاد تبیین در عرصه های مختلف داشته باشیم مانند دفعات قبل پوزه دشمن را به خاک مالیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۰

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها