پیش بینی برداشت بیش از ۴۲ هزار تُن انار از باغات خراسان جنوبی

برداشت انار از سطح ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات انار خراسان جنوبی آغاز شده و پیش بینی می‌شود ۴۲ هزار تُن انار امسال برداشت شود.

به گزارش “پیام خاوران“، پاییز که فرا می‌رسد کار برداشت میوه انار هم آغاز می‌شود. شهرستان فردوس قطب تولید انار در خراسان جنوبی است و برداشت محصول در این شهرستان آغاز شده است.

خراسان جنوبی در زمینه تولید انار در کشور رتبه هشتم را در اختیار دارد.

رسیدن آوازه انار به کشورهای حوزه خلیج فارس

یکی از باغداران شهرستان فردوس که مشغول برداشت انار از باغات خود است گفت: برای برداشت محصول حدود ۱۰۰ نفر در باغ فعالیت می‌کنند.

وی افزود: علی رغم وجود خشکسالی‌های پی در پی، محصول خوبی به بار می‌نشیند و ۱۰ سالی است که به داشت و برداشت انار مشغول هستیم.

یکی دیگر از کشاورزان فردوسی بیان کرد: انار این شهرستان به استان‌های همجوار و همچنین استان تهران ارسال می‌شود.

وی گفت: از استان تهران نیز برخی از ارقام انار به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

فردوس در جایگاه اول تولید انار استان قرار دارد

مودی مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ارقام کشت شده انار در استان شامل شیشه کب، ملس یزدی، خزر و ملس شیرین است.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه فردوس بیشترین سطح زیرکشت انار را در استان در اختیار دارد گفت: هزار و ۹۴۰ هکتار زمین در این شهرستان زیرکشت انار قرار دارد.

وی افزود: ۹ هزار و ۶۰۰ باغدار در حوزه انار در استان فعالیت می‌کنند و ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت یاقوت سرخ است.

جعفری با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود ۴۲ هزار تُن محصول از باغات انار استان برداشت شود تصریح کرد: با فروش این میزان محصول، ۸۴۰ میلیارد تومان درآمد عاید کشاورزان می‌شود.

بیشتر بخوانید   برق رسانی به 12 هزار مشترک شهری و روستایی و 7روستای جدید در خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها