پروژه هوشمندسازی و پایش التکرونیکی محیط زیست خراسان جنوبی بهره‌برداری شد

پروژه هوشمند سازی و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی که شامل پهباد و دوربین است با اعتباری بالغ بر ۸ میلیاردتومان با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، پروژه هوشمندسازی حفاظت و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت «دوربین و پهباد» با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور صبح امروز در بیرجند افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه گفت: پروژه هوشمندسازی و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان شامل پهپاد و دوربین است که با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

اسدالله حاتمی افزود: علاوه بر این، فاز اول شبکه ارتباطی دیجیتال مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان و تجهیزات بررسی و تشخیص بیماری‌ها و امداد و نجات حیات وحش نیز با اعتبار هفت میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان‌های پیش‌رو در هوشمندسازی حفاظت مناطق تحت مدیریت است عنوان کرد: از سامانه‌هایی که رونمایی شده می‌توانیم برای سرشماری حیات وحش هم استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هوشمندسازی و پوشش تصویری آنلاین مناطق حفاظت شده استان، گام اصولی برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت و به نوعی جبران‌کننده کمبود نیروی محیط‌بان و موثر در پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز است.

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست کشور در سفر یک روزه به خراسان جنوبی صبح امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در بدو ورود به استان، با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در اولین برنامه کاری خود به دیدار خانواده شهید «حسین یوسفی هریوند» از شهدای تازه شناسایی شده بیرجند رفت و در دیدار با مادر شهید اظهار داشت: شهیدان معلم ما در همه تاریخ بوده و هستند و عزت جمهوری اسلامی از صبر خانواده شهدا است.

بیشتر بخوانید   دستگیری متخلفان شکار و صید سابقه دار در شهرستان طبس

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار با بیان اینکه تمامی دارایی و امنیت کشور مرهون خون پاک شهدا و ایثارگری مجاهدان است افزود: این حضور در خانواده شهید برای ما افتخار است.

سلاجقه، سرکشی از خانواده شهدا را که مایه خیر و برکت هستند را وظیفه تمامی مسئولان عنوان و تصریح کرد: خانواده‌های شهدا یادگاران انقلاب هستند و باید تکریم شوند.

وی عنوان کرد: سرکشی و تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران مورد تاکید دولت سیزدهم و رئیس جمهور است و باید همواره به آن توجه شود.

شهید حسین یوسفی هریوند از شهدای عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ است که پیکرش پس از ۳۹ سال با آزمایش DNA شناسایی شد. پیکر این شهید، امسال همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) با حضور گسترده مردم در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

افتتاح پروژه هوشمندسازی حفاظت و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت(دوربین و پهباد)، بازدید از منطقه حفاظت شده سربیشه و درمیان و بازدید از کارخانه کویرتایر به عنوان اولین تولیدکننده تایر سبز و تنها شرکت تایرسازی دانش بنیان کشور از جمله برنامه‌های معاون رئیس جمهور در این سفر است.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها