دستگیری متخلفان شکار و صید سابقه دار در شهرستان طبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از کشف لاشه دو رأس کل وحشی، یک رأس قوچ وحشی و یک قطعه تیهو از متخلفان در این شهر خبر داد.

به گزارش“پیام خاوران “  حاتمی اظهار داشت : بر اساس گزارشات واصله از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر ورود متخلفان شکارو صید به یکی از زیستگاههای آزاد ، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری و همراهی ماموران نیروی انتظامی منطقه رباط خان و منطقه جوخواه موفق به شناسایی و دستگیری متخلفان شدند.

وی افزود: ماموران نیروی انتظامی منطقه رباط خان بواسطه نزدیکی به محل مورد نظر ، فورا وارد عمل شده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی منطقه جوخواه ، پس از شناسایی خودروی متخلفان ، اقدام به توقف و بازرسی از آن کردند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس اظهار کرد : ماموران موفق شدند لاشه های متعلق به شکار غیرمجاز دو رأس کل وحشی، یک رأس قوچ وحشی ، یک قطعه تیهو که در مسیر راه توسط متخلفان به بیرون از خودرو پرتاب شده بود کشف و در بازرسی از خودروی آنها ، یک قبضه سلاح گلوله زنی غیر مجاز ، یک قبضه سلاح ساچمه زنی ،۲۹ عدد فشنگ و سه دستگاه دوربین چشمی را کشف و ضبط کنند .

 

حاتمی بیان داشت : در این رابطه چهار نفر متخلف که سه نفر از آن‌ها دارای سا بقه محکومیت شکار غیر مجاز داشتند دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

 

وی یاد آور شد : بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس کل یا قوچ وحشی معادل دویست و پنجاه میلیون ریال و جریمه شکار مجاز هر قطعه تیهو سه میلیون ریال تعیین شده است لذا از متهمین دستگیر شده مبلغ هفتصد و پنجاه و سه میلیون ریال بابت شکار غیرمجاز اخذ خواهد شد و مته مان علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده، محاکمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید   توجه به اشتغال و تولید با رعایت مباحث مرتبط با محیط زیست

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها