۴۵ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون تعداد ۴۵ وقف جدید به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال در خراسان جنوبی ثبت شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: وقف که در بسياری از روايات اسلامی از آن به «صدقه جاريه» تعبير شده است دارای ثواب و فضيلت های فراوانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وقفیات جدید ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون تعداد ۴۵ وقف جدید به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال در خراسان جنوبی ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشتر موقوفات با نیت امور خیر و عام المنفعه، عزاداری ائمه اطهار(ع)، تامین هزینه های مساجد، بقاع متبرکه و حوزه های علمیه، کمک به ایتام و فقرا و مستمندان، امورات قرآنی، دارو و درمان و … به ثبت رسیده اند.

حجت‌الاسلام بخشی پور با بیان اینکه بیشترین تعداد وقف جدید در سال جاری متعلق به شهرستان زیرکوه با ثبت ۱۱موقوفه است، افزود: شهرهای بیرجند ۹ موقوفه جدید، نهبندان ۶ موقوفه، طبس چهار موقوفه، فردوس چهار موقوفه، سربیشه چهار موقوفه، قاین سه موقوفه، خوسف ۲ موقوفه، سرایان یک موقوفه و بشرویه یک موقوفه را ثبت کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد: نیازهای روز جامعه مثل تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری از جمله مسائلی است که باید واقفین به آن توجه داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به بزرگترین موقوفه ثبت شده در سال جاری گفت: به لحاظ ارزش ریالی موقوفه محمدخسروی و زوجه سكينه خسروی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان بیرجند و با نیت صرف عزاداری امام حسین(ع)، ولادت حضرت ولیعصر(عج)، جشن عیدغدیر در مسجدالغدیر به عنوان بزرگترین موقوفه ثبت شده در سال جاری محسوب می شود.

بیشتر بخوانید   ۶۳ وقف جدید در خراسان‌جنوبی به ثبت رسید

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها