۶۳ وقف جدید در خراسان‌جنوبی به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت۶۳ وقف جدید در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام پرویز بخشی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تا امروز در خراسان جنوبی ۶۳ وقف جدید به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: سه هزار و ۸۶۴ موقوفه داریم که وقف بر برنامه‌های فرهنگی مختلف ایام محرم و صفر است که هر کدام از این موقوفات نیز رقبه‌های متعددی دارند که مجموع نیت‌های آن برای این ایام ۶ هزار و ۴۲۰ نیت بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: برای ایام ماه محرم و صفر در شهرستان بیرجند ۹۸۳ نیت، در شهر خضری و دشت بیاض ۱۰۸ نیت، بشرویه ۲۰۵، خوسف ۵۳۸، زیرکوه ۱۳۷، سرایان ۱۶۴، سربیشه ۳۰۵، طبس ۴۲۱، فردوس ۴۸۸، قاین ۲۹۸و نهبندان ۲۱۷ نیت وجود دارد.

بخشی پور با اشاره به اینکه در ۴۰ بقعه طرح بصیرت عاشورایی را اجرایی کردیم، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ مبلغ اعزامی از قم، ۱۵ مبلغ بومی خراسان جنوبی و بقیه نیز از روحانیون مستقر بوده‌اند که اقدامات فرهنگی در ایام محرم انجام دادند.

وی گفت: در دهه اول ماه محرم ۱۷۰ روضه خانگی در طرح هر خانه یک روضه، همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۳ بقعه، برگزاری طرح احلی من العسل در ۱۵ بقعه، طرح رهروان زینبی در ۱۰ بقعه در ۱۱ محرم و تجمع لبیک یا حسین در ۱۴ بقعه را داشتیم که همگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه به ۴۷ هیئت کمک به مبلغ ۱۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داشته‌ایم، اظهار کرد: همچنین ۹۰ هزار و ۷۵۰ پرس غذای گرم در اماکن مذهبی چون مساجد و حسینیه‌ها و … در توزیع کردیم.

بیشتر بخوانید   معاون استاندارخراسان جنوبی:مخاطب شناسی،شرط موفقیت مدیران در ارائه اقدامات و برنامه ها است

بخشی پور با بیان اینکه توزیع چهار هزار و ۴۰۰ سبد غذایی به مبلغ یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان نیز داریم، گفت: همچنین در دهه اول ماه محرم توزیع ۲۹ هزار و ۶۰۰ بطری آب معدنی به مبلغ ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و توزیع ۴۷ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک را توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ وقف جدید به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون تومان از ابتدای سال جاری داشته‌ایم، گفت: یک نمونه از وقف‌های ما در عید سعید غدیر خم و در دهه اول ماه محرم بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها