فراخوان ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان منتشر شد

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار فراخوان ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در المپیاد تا ۳۰ آذرماه بوده و زمان برگزاری این رویداد از ۳۰ دی تا ۴ بهمن ماه است.

به گزارش “پیام خاوران“، سید علی زمزم از برگزاری «ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» خبر داد و افزود: این المپیاد با در نظر گرفتن لزوم ایجاد بینش اسلامی‌-ایرانی، تاکید بر ارتقاء روحیه عدالت‌ محوری و ترویج گفتمان انقلاب برگزار می شود.
وی ادامه داد: کشف و معرفی استعدادهای موجود، شکوفایی خلاقیت نوجوانان به سوی باروری و رشد فردی و اجتماعی، کمک به ارتقای بینش سینمایی و مهارت‌های فیلمسازی نوجوانان، تأمین شرایط مناسب برای حمایت از تولید فیلم‌های انسان‌ دوستانه نوجوانان مستعد و پرورش نسلی نو در حوزه سینمای کودکان و نوجوانان از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به شرایط شرکت در المپیاد فیلمسازی‌، اظهار کرد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله (متولدین ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹) می‌توانند در ششمین المپیاد فیلمسازی شرکت کنند.
زمزم ادامه داد: نوجوانان ایرانیانی مقیم خارج از کشور که حائز شرایط المپیاد باشند هم برای نخستین‌بار می‌توانند در المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه این المپیاد در دو بخش «ایده و خلق شخصیت (کاراکتر)» و «فیلم» برگزار می‌ شود، گفت: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر دو ایده (طرح) ارائه دهد.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین فیلم‌هایی با مدت‌زمان حداکثر ۵ دقیقه که بعد از سال ۱۳۹۸ تولید شده باشند، می‌توانند در ششمین المپیاد شرکت کنند.
زمزم با بیان اینکه فیلم‌های برگزیده در این المپیاد، در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درخواهند آمد؛ افزود: ساخت فیلم یا نگارش ایده، می‌تواند مبتنی بر یکی از موضوعات قصه‌های خانواده من، ایران قدرتمند، پیشرفته و زیبای من، قهرمانان من و دنیای دیجیتال من باشد.
وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند برای ثبت‌نام تا پایان آذرماه به نشانی https://yfo.icff.ir مراجعه کرده و از بخش ثبت‌نام نسبت به تکمیل فرم آن اقدام نمایند؛ گفت: لینک ثبت‌نام در وب‌سایت بنیاد سینمایی فارابی «www.fcf.ir» و وب‌سایت جشنواره کودک «icff.ir www.» قابل مشاهده است.
زمزم بیان کرد: متقاضیان می توانند اگر امکان ارسال اثر به صورت اینترنتی فراهم نبود، اثر را بر روی DVD کپی کرده و نام و نام خانوادگی، نام اثر و کد ثبت‌نام که وب‌سایت اعلام کرده است را روی DVD نوشته و آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: مهلت ثبت نام در المپیاد فیلم سازی تا ۳۰ آذرماه بوده و زمان برگزاری این رویداد از ۳۰ دی تا ۴ بهمن ماه سالجاری است.
انتهای پیام/ ۱۰۲
چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   کاهش دما و احتمال یخبندان در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها