دورهمی اقوام ایرانی در پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی گفت: پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی فردا هفتم آذر ماه با حضور ۲۶ استان کشور در بیرجند گشایش می‌یابد.

به گزارش “پیام خاوران“، هادی شاه‌وردی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی هفتم تا یازدهم آذرماه امسال با حضور ۲۶ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی افزود: در این نمایشگاه در ۲۰۸ غرفه دایر می‌شود که ۱۵۴ غرفه مربوط به فروش و عرضه صنایع دستی، ۳۴ غرفه مربوط به دستگاه‌های اجرایی، ۹ غرفه برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی کشور و ۱۱ غرفه در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه صنایع دستی از جمله کمیته امداد، دانشگاه بیرجند، حوزه علمیه، شهرداری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بسیج سازندگی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند یادآور شد:  نمایشگاه صنایع دستی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ دایر خواهد بود و برای همه شهرستان‌های خراسان جنوبی متناسب با درخواست آنان غرفه‌هایی پیش بینی شده است.

شاه‌وردی عنوان کرد: ۶ سیاه چادرعشایری با مشارکت استان‌های گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال بختیاری و شهرهای سرایان، بشرویه و سربیشه در این نمایشگاه برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۲ اثر صنایع‌ دستی خراسان جنوبی نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند افزود: هم اکنون ۱۰ بازارچه صنایع دستی در سطح استان در حال احداث است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه  همه روزه موسیقی آیینی و سنتی و ورزش زورخانه‌ای با هدف افزایش روحیه نشاط و شادابی در محل نمایشگاه اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: برنامه‌های جانبی شامل تور بیرجند گردی و کارگاه‌های آموزشی تخصصی صنایع دستی و حضور شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ آنلاین کشوری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید   بازدید معاون رئیس جمهور از شرکت دانش بنیان تروند زعفران قاین

 تسهیلات قرض الحسنه برای خرید صنایع دستی تا سقف ۲۰ میلیون تومان

وی خاطرنشان کرد:  برای رفاه حال علاقه‌مندان به صنایع دستی  تسهیلات قرض الحسنه خرید صنایع دستی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با همکاری صندوق کارآفرینی امید در محل نمایشگاه پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد:  سال ۹۸ بیش از ۲ میلیارد تومان فروش در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی با اشاره به فعال بودن ۱۲۰ رشته صنایع دستی کددار در خراسان جنوبی،  اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر صنعتگر در استان فعال هستند که سه هزار و ۷۰۰ نفر از آنان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها