صادرات عبا‌های خراسان جنوبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

عبا‌های تولید شده از پشم شتر در کارگاه‌های خراسان جنوبی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، چرخی مدیر اجرای طرح تولید البسه از پشم شتر و شرکت گستر توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این طرح از طرح‌های زیرمجموعه هاب شتر است که از یک سال پیش در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح تاکنون ۲ کارگاه در شهر مود و روستای بشگز فعال شده افزود: عبا، پالتو، دستکش، سربند، شال گردن، محافظ کمر و ساقبند از جمله محصولات تولید شده از پشم شتر در کارگاه‌های خراسان جنوبی است.

چرخی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ بافنده در این طرح برای تولید پوشاک از پشم، فعالیت می‌کنند عنوان کرد: در این طرح به بافندگان، ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

مدیر اجرای طرح تولید البسه از پشم شتر، با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ کیلوگرم پشم شتر به صورت آزمایشی به محصول تبدیل شده اظهار کرد: بازار هدف ما برای فروش محصولات نهایی، کشور‌های عربی و حاشیه خلیج فارس و بازار داخلی استان‌های یزد، تهران، اصفهان و مشهد است.

وی تصریح کرد: تمام تولیدات ما بر اساس سفارش است و کیفیت پشم منطقه خراسان جنوبی در مقایسه با سایر نقاط ایران به دلیل رطوبت کم، بیشتر است.

چرخی با اشاره به اینکه تا سال آینده در مجموع ۶ کارگاه تولید عبا از پشم شتر در سطح استان فعال خواهیم کرد گفت: بحث آموزش به سایر استان‌ها از جمله ارومیه و گلستان نیز جزو اقدامات در این طرح است.

مدیر اجرای طرح تولید البسه از پشم شتر ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار برای دامداران و افزایش درآمد حاصل از پرورش دام‌های سبک و سنگین در استان است.

بیشتر بخوانید   برگزاری تورهای رسانه ای بازدید از ابر پروژه های استان خراسان جنوبی

وی عنوان کرد: مراحل اجرای طرح تولید عبا و لباس از پشم شتر شامل موکشی، شست و شو، نخ ریسی مواد اولیه و تولید البسه، بافتنی و سیاه چادر است که در کنار آن آموزش با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان نیز انجام می‌شود.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها