دیالیز در مرکز بیماران خاص بیرجند رایگان انجام می‌شود

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هزینه‌های انجام دیالیز در این مرکز رایگان بوده و آزمایشات مشخص شده در بسته حمایتی بیماران نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، وجیه الله رئیسی با اعلام این خبر اظهار کرد: بخش دیالیز در سال ۱۳۹۳ از بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند به مرکز بیماران خاص انتقال یافت، گفت: ۲۰ پرستار همراه پزشکان عمومی و متخصص به بیماران در این مرکز خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش دیالیز این مرکز در سه نوبت صبح، عصر و شب به بیماران خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: اکنون ۱۴۰ بیمار در این مرکز پرونده پزشکی دارند و به طور میانگین ماهانه سه تا پنج بیمار به این تعداد، افزوده میشود.

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بیماران در این مرکز بیماران به شکل سرپایی و دائم دیالیز شده و افراد اورژانسی در بیمارستان‌ها دیالیز شده که با دستور پزشک نفرولوژی برای ادامه روند درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه به برخی بیماری‌های کلیوی، سندروم نفروتیک گفته می‌شود که لازم است به صورت دوره‌ای مراجعه صورت گیرد، اظهار کرد: افرادی که نارسایی پیشرفته کلیه دارند باید مایعات کمتری مصرف کنند، اما در بیماران سنگ کلیه مایعات مفید بوده و این افراد باید از مصرف قرص‌های کلسیم خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بهترین راه درمان نارسایی کلیه، پیوند است که برای این امر فرد نباید بیماری زمینه‌ای یا بیماری قلبی  و مغزی شدید داشته و یا سنش بسیار بالا باشد؛ متوسط عمر پیوند کلیه معمولاً ۱۴ تا ۱۵ سال است، ادامه داد: در بیماران دیالیزی باید همواره قند به خوبی کنترل شود و در این راستا باید مراجعه دوره‌ای داشته چراکه گاهی ممکن است نیاز به تغییر دارو باشد.

بیشتر بخوانید   محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا از سوی علمای اهل سنت

رئیسی با بیان اینکه هزینه‌های انجام دیالیز در این مرکز رایگان بوده و آزمایشات مشخص شده در بسته حمایتی بیماران نیز به صورت رایگان انجام می‌شود، اظهار کرد: به بیماران برای دریافت سایر خدمات خارج از این مرکز برگه ارجاع داده می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های کلیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: معرفی بیماران دیالیزی به دانشگاه و بانک برای دریافت وام کمک درمانی، مشاوره تغذیه و روانشناختی، یک وعده غذای گرم و توزیع صبحانه به بیمارانی که از روستا و در نوبت صبح مراجعه می‌کنند از سایر خدمات این مرکز است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها