بازار پژوهی در بازارهای هدف صادراتی در دستور کار مسئولان قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بازار پژوهی در بازارهای هدف صادراتی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد گفت: اعطای مجوز صادرات کالا به صورت کوله بری و در قالب بازارچه موقت از خواسته‌های مهم ما از رئیس جمهور است.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد اشرفی ظهر امروز در کمیته پایش تجارت خارجی استان اظهار داشت: باید مجموعه‌ای از پیشنهادات عملیاتی در حوزه توسعه تجارت استان، در سفر آتی رئیس جمهور یا مدیران سازمان توسعه تجارت ارائه شود و در این زمینه باید از تولید محتوا خارج شده و راهکار عملیاتی عرضه کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم استان‌های خراسان جنوبی و رضوی این است که همچون سیستان و بلوچستان، بحث صادرات کالا به صورت کوله بری و در قالب بازارچه موقت به ما نیز اعطا شود تا گام بلندی در راستای توسعه تجارت استان برداشته شود.

اشرفی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته با اصلاح معابر غیر رسمی موضوع کوله بری در استان ساماندهی شده گفت: این امتیاز باید به خراسان جنوبی اعطا شود که این مهم در سفر رئیس جمهور به استان پیگیری خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در سفر آیت الله رئیسی به استان پیگیری شود، این است که برای توسعه تجارت خراسان جنوبی، مشوق‌هایی لحاظ شود، ضمن اینکه کاهش تعهدات ارزی در موضوع صادرات  نیز باید پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور، صنعت، معدن و تجارت، گمرکات، اتاق بازرگانی، استاندارد و تحقیقات صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در زمینه راه‌های توسعه تجارت استان راهکارهای عملیاتی ارائه کنند تا با اجرایی شدن آنها چرخ تولید خراسان جنوبی بیش از پیش بچرخد.

اشرفی عدم توجه به برندینگ را از مشکلات استان برشمرد و گفت: باید در زمینه برندسازی و معرفی نشان‌های تجاری قابل برای محصولات استان  اقدامات لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید   بازدیدسرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی از دفتر پیام خاوران+ تصاویر

وی تصریح کرد: سیستم تجاری استان برای توسعه صادرات خراسان جنوبی باید بازار پژوهی در بازارهای هدف صادراتی را در دستور کار خود قرار دهد و برمبنای علم بازاریابی در این زمینه رفتار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: موضوع آزمایشگاه و چرایی وجود آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در استان باید  به طور ویژه  مورد بررسی قرار گرفته و راهکار مناسب  در خصوص آن ارائه شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها