افزایش ۳۱ درصدی مصرف گاز خانگی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی خبر داد و از مشترکین درخواست کرد تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته ۴٫۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده که نسبت به بازه مشابه سال گذشته مصرف ۳۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱ میلیارد ۳۵۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف در استان مصرف شده که نسبت به مصرف کل سال گذشته استان ۱۱ درصد افزایش داشته است.

محمودی تصریح کرد: با توجه به برودت هوا و بارش برف در برخی از نقاط استان از مشترکین درخواست می‌شود تا با رعایت اصول ساده علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، موجب کاهش هزینه‌های مصرفی خانواده نیز شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب فصل، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی کم و ایمنی پایین، تعمیر و سرویس سامانه‌ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه‌ها و نصب سامانه پایش هوشمند در آن و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

 تمام شهرک‌های صنعتی استان گازرسانی شدند 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی همچنین گفت: در حال حاضر تمامی ۱۵ شهرک صنعتی در سطح استان خراسان جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

محمودی افزود: با تكميل عمليات گازرسانی به نواحی صنعتی درميان و زيركوه ۱۰۰ درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال استان از نعمت گاز طبيعی برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید   مشکلات بخش دستگردان طبس به صورت میدانی پیگیری می شود

وی با اشاره به نگاه ویژه شرکت گاز در گازرسانی به صنایع تصریح کرد: صنعت، چرخ محرک اقتصاد شناخته می‌شود و شرکت گاز استان خراسان جنوبی با تسریع گازرسانی به صنایع در استان تلاش کرده که سهم خود را در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی به خوبی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر تمامی ۳۲ شهر و ۱۷۶۷ روستا و ۲۰۲۴ واحد صنعتی در خراسان جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند و گازرسانی به محدود روستاها و صنایع باقیمانده نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها