نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در خراسان جنوبی باحضور سفیران بازآفرینی شهر بم 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از برگزاری نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بار گفت: باتوجه به رخداد زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، به منظور پاسداشت این روز و بهره گیری از آموزه های زلزله بم و همچنین وضعیت فرسودگی بافت های شهری، در روزهای سوم تا پنجم دی ماه، رویدادی آموزشی- ملی، تحت عنوان “آموزه های زلزله بم”، همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: باتوجه ناپایداری و غیرمقاوم بودن ساختمان های مسکونی در زلزله بم و خسارت های عمده ای که به این ساختمان ها وارد شد و اینکه جان تعدادی از هموطنان عزیزمان در این حادثه غم انگیز گرفته شد و همچنین روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، شرکت بازآفرینی شهری ایران با همکاری شهرداری های شهرهای کشور نسبت به برگزاری نشست تخصصی تحت عنوان آموزه های زلزله بم با حضور سفیرانی از شهر بم و شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت کشور در شهرهای هدف برگزار می نماید.

داعی افزود: در همین راستا در استان خراسان جنوبی این نشست تخصصی در شهرهای بیرجند، قاین و فردوس در روزهای سوم، چهارم و پنجم دی ماه سال جاری با حضور سفیران مذکور و مسئولین استانی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این نشست تخصصی که در دو نوبت صبح و عصر در هر شهر جداگانه برگزار می گردد، سازندگان، تسهیلگران و مدیران شهری دخیل در ساخت و ساز حضور خواهند داشت و به بیان مسئله ساخت و ساز و مقاوم سازی ساختمان ها و نحوه مشارکت مردم و اهالی مناطق کم برخوردار و دارای ساختمان های ناپایدار یا مقاومت پایین می پردازند.

بیشتر بخوانید   بیش از ۱۰ هزار نفر در خراسان جنوبی متقاضی مسکن شدند

دبیر ستاد بازآفرینی شهری خراسان جنوبی ادامه داد: در جلسه عصر هر نشست در هر شهرستان، سفیران اعزامی به یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری در هر شهرستان حضور خواهد یافت و به صورت چهره به چهره با مردم صحبت خواهند کرد و در جریان مشکلات، کمبودها و تنگناهای موجود در بحث ساخت وساز و مقاوم سازی ساختمان های فرسوده و نامقاوم و ارائه پیشنهادها و بسته های تشویقی در این خصوص خواهند پرداخت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: همایش مذکور در روز شنبه مورخ ۳ دی ماه در شهر فردوس، ۴ دی ماه در شهر قاین و ۵ دی ماه در شهر بیرجند برگزار خواهد شد که در روز آخر این نشست، جلسه ویدئو کنفرانسی به صورت زنده و مستقیم از مرکز استان با شهر بم برقرار خواهد شد و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت زنده و مستقیم با شرکت کنندگان در نشست صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها