۳۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی تاسیسات و شبکه‌های برق روستاهای زلزله زده بشرویه اختصاص یافت

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی تاسیسات و شبکه‌های برق در روستاهای بشرویه به شهرستان ابلاغ شده که در دست اقدام است.

مهدی دادگر در گفتگو با “پیام خاوران“با اشاره به اقدامات انجام شده در زلزله اخیر بشرویه اظهار داشت: در ابتدای زلزله تیم‌های عملیاتی در صحنه حاضر شده و پس از سلامت سنجی شبکه‌های توزیع برق به امداد رسانی مشغول شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: در این راستا چادرهای اسکان اضطراری در باغ روستاهای کرند، غنی آباد و چادرهای موکب اربعین بشرویه در شهر بشرویه تامین برق شدند و همچنین روشنایی معابر روستاهای زلزله زده نیز تقویت و اصلاح شد.

وی بیان کرد در حال حاضر دغدغه این شرکت رعایت مسائل ایمنی توسط شهروندان به منظور جلوگیری از بروز حریق یا برق گرفتگی در سایت‌های اسکان موقت است و از مردم عزیز که در داخل چادرهای اسکان موقت سکونت دارند درخواست می‌کنیم که اتصالات برق داخل و اطراف چادرها و سایت‌ها را کنترل و از صحت آنها اطمینان حاصل کنند.

دادگر گفت: کسانی که در چادرهای اسکان حضور دارند مجاز به استفاده از وسایل پرمصرف برقی نیستند ولی اهالی می توانند از کرسی های برقی برای گرمایش داخل چادرها استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی توصیه کرد: برای استفاده از برق در داخل و اطراف سایت‌های اسکان موقت از کابل و تاسیسات با ظرفیت مناسب و استاندارد استفاده شود و از انشعاب گیری‌های متعدد و غیر استاندارد پرهیز شود.

دادگر از مردم شهرستان بشرویه تقاضا کرد که از نزدیک شدن به تیرهای برق در هنگام وقوع زلزله خودداری کرده و هرگونه حادثه از جمله پارگی سیم، قطعی برق و مشکل در شبکه‌های برق را به مرکز اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان(۱۲۱) اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید   جاده طبس به یزد حادثه خیزترین محور خراسان جنوبی

وی اشاره کرد: در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی تاسیسات و شبکه‌های برق در روستاهای بشرویه به شهرستان ابلاغ شده که در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسن جنوبی با اعلام آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق استان در شهرستان‌های مجاور و معین به منظور کمک رسانی و ارسال لوازم و تجهیزات مورد نیاز گفت: جهت تقویت و افزایش ضریب اطمینان شبکه‌های برق شهرستان، نیاز به احداث شبکه و ایجاد رینگ از محل روستای فتح آباد تا دیهوک و مسیر پلیس راه بشرویه تا پاسگاه شهید زارع است که برای این منظور باید حدود ۵۰ کیلومتر شبکه برق اجرا شود که امیدواریم با مساعدت استاندار  اعتبارات مورد نیاز تصویب شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها