راه‌اندازی هفت سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: طی ۱۰ روز گذشته با راه‌اندازی هفت سایت جدید توسعه شبکه ملی اطلاعات، ۱۱ روستای دیگر استان از خدمات مبتنی بر این شبکه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ” پیام خاوران “ مصطفی بهی  در جچمع خبرنگاران اظهار داشت:  هفت سایت توسعه شبکه اینترنت پرسرعت همراه در روستاهای استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از این تعداد، سه سایت چاه شهید فغانی و کامرانیه شهرستان طبس و علی‌آباد داورآباد شهرستان بیرجند تازه ساخت هستند که مجهز به فناوری نسل ۳، ۲ و ۴، پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را برای ۶ روستای استان برقرار کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: همچنین با ارتقای چهار سایت آسفیچ، شواکند و درخت توت شهرستان سربیشه و کلاته مهرک شهرستان زیرکوه، هشت روستا که از پوشش تلفن همراه برخوردار بودند، از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به بهره‌مندی حدود ۷۵۰ خانوار روستایی استان از اینترنت پرسرعت همراه با اجرای این سایت‌ها اظهار داشت: اعتبار اجرای این پروژه‌ها از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین و توسط اپراتورهای ایرانسل و همراه اول اجرا شده است.

بهی با اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه تلفن همراه روستایی افزود: در ادامه این طرح نیز طی یک هفته گذشته سایت تلفن همراه روستای باغستان زهان شهرستان زیرکوه راه‌اندازی شد که پوشش تلفن همراه را در سطح این روستا برقرار کرده است.

وی آذر امسال با اعلام اینکه تاکنون ۷۱ درصد روستاهای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند گفت: از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، اتصال ۲۵۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات باقی مانده است.

بنابر اعلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده که تا هفته دولت سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

بیشتر بخوانید   شتاب برای اتصال روستاهای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها