حوزه علمیه در برابر جنگ فرهنگی دشمن گام‌های استواری بردارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: با وجود دشمنان فرهنگی، مدیریت در حوزه علمیه می بایست با سنجش همه امور، اقدام نموده و مجموعه فعالیت های خود را پیش ببرد.

به گزارش “پیام خاوران“، نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی صبح امروز با حضور آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در این استان و حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان در محل ساختمان مدیریت حوزه استان برگزار شد.

عبادی در این نشست گفت: حوزه علمیه خراسان که به معنای مبلغ مکتب اهل بیت(ع) و اشاعه دهنده معارف خاندان عصمت و طهارت شناخته می شود، دشمنان گوناگونی در زوایای پیدا و پنهان دارد.

وی با بیان این که این جدال در عرصه فرهنگ بوده و دارای زوایای نظامی، اقتصادی، فرهنگی و… می باشد، ابراز کرد: از ابتدای پیدایش اسلام نیز این جدال همچنان وجود داشته و در طول تاریخ نمونه های آن دیده می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، همه جنگ های اسلام را در هر شیوه ای در واقع علیه فرهنگ عنوان و خاطرنشان کرد: توطئه های انگلیسی در عصر معاصر ایران، به واقع یک جنگ فرهنگی است و ایجاد داعش نیز توسط غرب و استکبار همین طور می باشد.

وی با بیان این که با وجود این دشمنان فرهنگی، مدیریت در حوزه علمیه خراسان نیز می بایست با سنجش همه امور اقدام نموده و مجموعه فعالیت های خود را پیش ببرد، گفت: دشمنان در جنگ فرهنگی، به دنبال ترور و تحمیل جنگ برای از بین بردن انسان های خوب هستند تا جایگزین آنان افراد نالایق و بی دین باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی برنامه ریزی هدفمند در مقابله با دشمنان را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: این فعالیت ها در مواجهه با فتنه ها و توطئه های دشمنان نظام و انقلاب باید مناسب با زمان باشد و تربیت و پرورش طلاب با آشنایی و همراهی در این مقوله صورت می گیرد وگرنه مثمر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید   سرپرست کمیته امداد خراسان جنوبی منصوب شد

زیرساخت‌های حوزه علمیه خراسان تقویت می شود  

مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست بر ضرورت بلوغ سازمانی و همچنین تقویت زیر ساخت ها در صف اشاره و عنوان کرد: می بایست تا برخی امور ستادی به این بخش واگذار شود و در نهایت برنامه ریزی های بهتری رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، سفرها، مشورت ها و جلسات بسیار فشرده صورت گرفته در دوماه گذشته را در راستای کسب اطلاع دقیق و روشن شدن مسائل برای حل مشکلات لازم و ضروری دانست.

وی به اهمیت آموزش پژوهش محور با رویکرد تربیتی در فضای حوزه علمیه خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: نظام آموزش در دست اقدام این حوزه، بسیاری از دغدغه ها را حل خواهد کرد و در واقع تعریف دقیقی از یک طلبه در هر مقطع دارد تا مجموعه آنچه در این نظام دیده شده بتواند اثرگذار و نتیجه بخش باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان بر ضرورت بلوغ سازمانی و همچنین تقویت زیر ساخت ها در صف اشاره و عنوان کرد: می بایست تا برخی امور ستادی به این بخش واگذار شود و در نهایت برنامه ریزی های بهتری رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در ادامه به مسئله احیای موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه خراسان اشاره و ابراز کرد: برای حل مشکلات و ایجاد استقلال راهی به جز احیای موقوفات و منابع پایدار این حوزه نیست زیرا در پرتو این موضوع است که مجموعه فعالیت های تربیتی، فرهنگی و تبلیغی با شیوه بهتری دنبال می شود.

وی به موضوع جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز اشاره و ابراز کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه خراسان در حال طراحی و اجرای مباحث مرتبط است که امیدواریم در این زمینه کارهای شایسته ای رقم بخورد.

بیشتر بخوانید   اعضای شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی منصوب شدند

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین در پایان این نشست، به اهمیت هماهنگی، همکاری و تعامل در عین استقلال در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها اشاره و در این زمینه از پیگیری امور و جلسات آتی خبر داد.

انتهای پیام 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها