۲ هزار مسافر در خراسان جنوبی اسکان و خدمت رسانی شدند 

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه شب گذشته حدود دو هزار نفر در سراسر استان به کمک هلال احمر، راهداری و جامعه موکب داران اسکان داده شدند، گفت: جامعه موکب داران شب گذشته ۵۰۰ نفر را اسکان داده و با غذای گرم پذیرایی کردند.

به گزارش” پیام خاوران “؛ محمدعلی آخوندی شامگاه چهارشنبه در بازدید از محورهای مواصلانی استان اشاره به اینکه خراسان جنوبی، استانی گسترده است که تمام بلایای طبیعی بزرگ را در آن شاهد هستیم و باید برای مقابله با این حوادث همیشه آماده باشیم، اظهار داشت: متأسفانه با وجود اینکه خیلی بر این موارد تأکید می شود اما برای مردم خیلی مهم نیست و بیشتر افراد بعد از وقوع حادثه به فکر ایمنی و مقاوم سازی می افتند.

وی مدیریت بحران را مدیریتی علمی و کاربردی خواند که با استفاده از علم و تجربه برای جلوگیری از بلایا و یا کاهش اثر بلایا انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بهداشت روانی در مدیریت بحران، از طریق بازتوانی بعد از بحران در حمایت روانی از افراد آسیب دیده از بحران صورت می گیرد.

وی گفت: اگر مدیریت بحران را در خانواده آموزش دهیم خسارات کمتر می شود و زندگی راحت تر و با آرامش بیشتری خواهیم داشت.

آخوندی با بیان اینکه بحران های اصلی منطقه خراسان جنوبی زلزله، سیل و خشکسالی است که باید راه های پیشگیری و مقابله با آن را یاد بگیریم، گفت: چنانچه در زلزله های متوسط، خوب پناه گرفتن و به موقع از زیرسقف خارج شدن را رعایت کنیم مشکل زیادی نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه اولین اقدام حین زلزله امداد و نجات است، خاطرنشان کرد: هلال احمر در این زمینه پیشگام است اما اولین کسانی که بهترین کمک را حین حوادث و بلایای طبیعی می توانند انجام دهند، خود مردم هستند که با آموزش های لازم می توانند به خوبی کمک کنند.

بیشتر بخوانید   بررسی ابعاد مهم ظرفیت ها و تخصص استان خراسان جنوبی در سند آمایش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بلایای طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند، بلکه اقدامات غلط ما باعث می شود که این ها خطرناک شوند، متذکر شد: وقتی در حریم روخانه خانه سازی صورت می‌گیرد و یا خانه های مقاوم ساخته نمی شود، ایمنی و جان و اموال ما به خطر می افتد.

آخوندی با تأکید بر اینکه در زلزله اخیر بشرویه مردم به این نتیجه رسیدند که کاش قبل این حادثه، منزل های خود را مقاوم می کردند، اظهار داشت: اقدامات دستگاههای خدمات رسان مختلف در زلزله بشرویه باعث ایجاد آرامش در بین مردم شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها