آئین گرامیداشت روز بسیج رسانه برگزار شد

آئین گرامیداشت روز بسیج رسانه با حضور اصحاب رسانه خراسان جنوبی و برخی از مسئولان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” سید محمدرضا طالبی شب گذشته در آیین نکوداشت روز بسیج رسانه در بیرجند با بیان اینکه اگر رسانه به تبیین دستاوردهای نظام وانقلاب اسلامی بپردازد آنگاه دشمن نمی‌تواند با امپراتوری رسانه‌ای خود بر افکار جوانان ما تاثیر منفی بگذارد اظهارداشت: بیان واقعیت‌ها و حقایق برای جامعه به ویژه نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اگر اقناع سازی لازم توسط رسانه انجام شود، جوانان به حوزه رسانه غرب گرایش نخواهند داشت افزود: دشمنان در جنگ رسانه‌ای دستاوردهای نظام اسلامی را سیاه‌نمایی می‌کنند که کار مقابله‌ای از ظرفیت رسانه‌ای ما بر می‌آید و باید خنثی سازی را انجام داد.

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه انتظار از رسانه‌های داخلی در زمینه اقناع سازی جوانان  بسیار زیاد است گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و سازماندهی گروهک‌های تروریستی بوده است.

طالبی ادامه داد:  بعد از جنگ تحمیلی دشمن  جبهه و تاکتیک و روش خود را عوض کرد و به جنگ فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل و عام فرهنگی پرداخت که به نتیجه نرسیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از وظایف خطیر رسانه بالا بردن سطح اطلاعات جامعه است گفت: حسن کار اصحاب رسانه در این است که عادلانه، صادقانه و منصفانه رفتار کنند و مخاطب هم وقتی که این‌ها را در نگارش نشریات، اخبار و اطلاعات می‌بیند قضاوت بسیار خوب و عادلانه‌ای و اطمینان خاطر نسب به حوزه رسانه دارند.

بیشتر بخوانید   اختصاص یارانه کتاب به اعضای جام باشگاه های کتابخوانی

طالبی با بیان اینکه خبرنگاران سفیران گمنام انقلاب اسلامی هستند که در عین گمنامی به وظیفه خطیر و بزرگی که برعهده دارند به نحو احسن عمل می‌کنند گفت: خبرنگاران در دوران پیروی انقلاب اسلامی هم نقش تاثیرگذاری داشتند و در دوران دفاع مقدس هم اسلحه آنها دوربین بود که همراه فرماندهان در خط مقدم در حال مستندسازی صحنه‌های رزم دلاورمردان جمهوری اسلامی بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر نقد و نظارت توسط رسانه‌ها گفت: نقد بر عملکرد مسئولان و دستگاه‌ها و هر کسی را که به نوعی در بدنه حاکمیت نقش ایفا می‌کند کار اصحاب رسانه است اما انتظار می‌رود که نقادی منصفانه باشد و اگر جایی کوتاهی و قصوری است، مطالبه‌گری شود اما از طرفی دیگر اقدامات خوب هم برای مردم بازگو شود.

طالبی با اشاره به اینکه در جهاد تبیین هم رسانه‌ها سنگ تمام گذاشتند بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در سطح جامعه رقم خورد و یکسری از طرح‌هایی که روی کاغذ مانده بود در دولت سیزدهم اجرایی شد و خبرنگاران به نحو احسن این اقدامات را به رشته تحریر درآورده و مستندسازی کردند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاران بسیار افراد راهبردی هستند چون در کف میدان با یک نگاه راهبردی سعی دارند از زوایای مختلف مشکلات جامعه را ببیند و برای رفع آن تلاش می‌کنند گفت: خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین و در فتنه اخیر به عنوان مدافع انقلاب فعالیت می‌کردند.

سجاد رضایی اظهار داشت: غلامرضا رهبر، خبرنگار شهید صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید. غلامرضا رهبر نوع خاص و جذاب از گزارشگری را در جریان جنگ تحمیلی بنیان نهاد و در فضای طراحی عملیات هم حضور چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید   امام جمعه بیرجند: نیروهای مسلح کارها را هدفمند جلو می‌برند

رضایی با تقدیر از خبرنگارانی که بسیجی وار شبانه روز فعالیت دارند و تعطیلی نمی‌شناسند، بیان کرد: از همه مسئولان استان در خواست کرد با توجه به اینکه قاعده دشمن در فتنه اخیر و جنگ ترکیبی مشهود است خبرنگارانی که مجاهدانه بدون هیچ چشمداشتی و پشتیبانی برای مقابله با دشمن فعالیت می‌کنند مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها