ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را باید از طریق هنر پیگیری کنیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را باید از طریق هنر پیگیری کنیم

به گزارش “پیام خاوران“، همایش یک روزه معاونین استانی و مدیران بنیاد شهرستان‌های تابعه استان خراسان جنوبی صبح امروز در خصوص بررسی مسائل و تحلیل فعالیتهای برنامه عملیاتی در بیرجند برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اهمیت عاقبت بخیری در امور، اظهار داشت: حضرت علی(ع) فرمودند؛ هر کس اول کارهایش اندیشه و به انتهای کار فکر کند حتما سبب عاقبت بخیری وی خواهد شد.
ابوالفضل نوفرستی با تأکید بر اینکه در مجموعه بنیاد شهید نیازمند همفکری و مشورت بخش‌های مختلف این نهاد هستیم، بیان داشت: مشکلاتی را در حوزه جامعه ایثارگری داریم که بعضا از جامعه هدف افرادی باشند مباحثی را داشته باشند و یا مرتفع کردن درخواست‌هایشان امکان‌پذیر نباشد و یا آن‌ها را قانع نکند که این موارد جزو دغدغه‌های این نهاد است.
وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها ارتباط با ستاد و معاونان ضعیف است، تبیین کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن را از طریق هنر پیگیری کنیم که در حوزه فرهنگی با همکاری حوزه هنری قرار است اتفاقات خوبی رقم بخورد لذا از گروه‌های هنری خوبی که می‌توانند در حوزه‌های مختلف هنری(فیلم، تله فیلم، فیلم کوتاه، نماهنگ، کلیپ، شعر، تئاتر و…)ظرفیت دارند به این بخش ورود کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی مطرح کرد: شاعران زیادی در سطح استان داریم که برای اسطوره‌های شهر خودشان شعرسرایی نمی‌کنند واز این ظرفیت‌های استفاده نمی‌کنند و این یک نقص است.
نوفرستی بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف هنری تأکید کرد و گفت: بنیاد شهید استان تاکنون یک هزار نفر را به سفر عتبات عالیات اعزام کرده و در صدد هستیم این اردوها را ادامه بدهیم.
وی با اشاره به اهمیت طرح سپاس و بر لزوم اجرای آن، تصریح کرد: دشمنان با بهره‌گیری از ترفندهای مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند ولی به برکت خون مطهر شهدا و ایثار خانواده‌های آنان، همواره ناکام مانده‌اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بیش از پیش جامعه به وحدت و همدلی نیاز دارد چون برابر تهدیدات باید  جهادگونه عمل کنیم، تبیین کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب «جهاد تبیین» اساسی است و در این بین نقش نهاد خانواده، مدرسه و سایر ارکان‌ها مهم است.
نوفرستی تأکید کرد: در حوزه تعاون و اشتغال فرزندان دستورالعمل‌ها بازخوانی شود که بتوانیم پاسخ مستدلی داشته باشیم نه اینکه توجیه کنیم و چیزی که این دولت توانسته به منصه عمل برساند وام اشتغال است و باید به آن پرداخته شود.
وی به حوزه بهداشت و درمان اشاره و بیان داشت: طرح پایش با هدف افزایش سطح درمان و بهداشت، کاهش هزینه‌های درمانی جامعه هدف، تشخیص زود هنگام بیماری‌ها، پیشگیری از هزینه‌های درمان، کمک به بهبود سلامت و کاهش مشکلات و دغدغه‌های درمانی جامعه ایثارگران انجام می‌شود.
انتهای پیام/۱۰۲
چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تعطیلی شنبه به نفع تولید و تجارت کشور است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها