افت فشار و یخ زدگی علت قطع گاز اصناف در خراسان جنوبی

قطع گاز اصناف خراسان جنوبی از صبح امروز برای پایداری گاز بخش خانگی آغاز شده و تمامی تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گزارش “پیام خاوران“، مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران گفت: به دلیل یخ زدگی رگلاتور و افت فشار گاز، گاز اصناف خراسان جنوبی قطع شده است.

رحمان محمودی افزود: هم اکنون نیز جایگاه‌های عرضه سی ان جی در استان تعطیل است و تا برقراری شرایط عادی سوخت سی ان جی عرضه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط تنها نانوایی‌ها به مردم خدمات رسانی می‌کنند گفت: همچنین گاز واحد های صنعتی نیز قطع شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: موضوع قطع گاز جدی است و تقاضا داریم مردم صرفه‌جویی را جدی بگیرند.

همچنین گاز برخی مشترکان خانگی در شهر ستان زیرکوه و شهر آیسک، روستاهای حاجی آباد وچهکند بیرجند قطع شده است. درشهرستان طبس نیز به دلیل افت فشار گاز احتمال قطعی گاز صادر شده است.

با توجه به اخطار نارنجی هواشناسی برای برودت هوا، بنا به پیشنهاد شرکت گاز استان و تصویب کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و موافقت استاندار خراسان جنوبی به منظور رفاه حال عموم مردم و همچنین رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، سازمان ها، نهادها، مدارس و مراکز آموزشی استان تا روز یکشنبه ۲۵ دی ماه تمدید شده است.

صرفه جویی یک میلیون مترمکعبی گاز در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در شرایط زمستان‌های عادی در خراسان جنوبی در مجموع بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی در شبانه روز حدود ۴.۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شد که این مقدار مصرف در چند روز اخیر با توجه به سرمای شدید و برودت هوا، حتی با وجود قطع گاز برخی صنایع و دستور تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی، به ۵.۶ میلیون مترمکعب رسید، اما مردم خراسان جنوبی شب گذشته با صرفه جویی حدود یک میلیون مترمکعب، مصرف را تا ۴.۷ میلیون مترمکعب کاهش دادند.

بیشتر بخوانید   ۶۷ اثر ملی و یک اثر جهانی در استان وجود دارد/راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار

محمودی با بیان اینکه خراسان جنوبی در انتهای شبکه گاز کشور قرار دارد و تنها استان کشور است که به صورت انشعابی و تک شاخه در شبکه سراسری، گاز دریافت می‌کند افزود: شب گذشته به علت سرمای شدید، گاز تعدادی از شهر‌های سرشاخه استان مانند قهستان، اسدیه، درح و حاجی آباد رو به قطعی می‌رفت که با مدیریت مصرف و صرفه جویی مردم، هیچگونه قطعی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در خراسان جنوبی بیش از ۸۰ درصد گاز تزریقی به استان برای بخش خانگی مصرف می‌شود گفت: با توجه به استمرار هوای بسیار سرد در دو روز آینده نیز از هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم مصرف‌های غیرضرور گاز را در منازل به حداقل و صفر برسانند تا پایداری شبکه گاز در استان برای تمام شهروندان خراسان جنوبی حفظ شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها