افزایش ۳۲۰ درصدی کشف سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  از ابتدای امسال تا پایای دی ماه ۲ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۱۸ لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده است ادامه داد: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲۰ درصد افزایش داشته است. 

به گزارش “پیام خاوران” سرهنگ جواد بخشی صبح امروز در نشست خبری  با بیان اینکه سال گذشته در مدت ۱۰ ماه، ۶۷۹ هزار و ۲۳۰ لیتر سوخت قاچاق کشف شد اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۵۵ نفر به جرم قاچاق سوخت دستگیر شدند که امسال این آمار به سه هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۵۳ خودرو حامل سوخت قاچاق امسال توقیف شده  است بیان کرد:  از این تعداد یک هزار و ۷۸۴ دستگاه خودروهای شوتی بوده که با سرعت بالا در جاده‌ها تردد می‌کنند.

بخشی عنوان کرد: شهرستان‌های مرزی نهبندان و سربیشه (مجاور کشور افغانستان) و قاینات، طبس و فردوس بیشترین کشفیات را داشته‌اند.

افزایش ۱۰۰ درصدی خودروهای قاچاق سوخت 

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت با خودروهای سنگین و تانکرها در محورهای غرب استان فراوانی دارد، ادامه داد:  ۳۰۱ دستگاه از این نوع خودروها امسال توقیف شده که ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه  مرز ماهیرود رصد کامل می‌شود تاکید کرد: با افرادی که امنیت جامعه را به خطر اندازند، برخورد قاطع می‌شود و برخورد با خودروهای شوتی هم در دستور کار است.

وی با اشاره به مشخصات خودروهای شوتی (سوخت‌بر) گفت: سرعت بالا، رانندگان جوان، تغییر در ارکان خودرو، تردد بدون توجه به هیچ یک از مقررات رانندگی جزو مشخصات این خودروهاست که برخورد با آنها در دستور کار پلیس قرار گرفته و در این راستا اقدامات پیشگیرانه، بازدارنده و مقابله‌ای در سطوح مختلف را دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید   افتتاح خط تولید دستگاه‌های پرس ضربه‌ای سنگین در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان  با بیان اینکه  مدت توقیف خودروهای شوتی ۱۵ روز بود که با تصمیم مقام قضایی این مدت از سه تا ۶ ماه افزایش یافته است، عنوان کرد:  حتی خودروهای خالی که ادوات جرم در آن کشف شود روانه پارکینگ شده و جریمه نقدی هم شامل آنها می‌شود.

تمرکز بر خودروهای شوتی اجرایی 

بخشی با اشاره به اینکه ۱۶ طرح از ابتدای امسال با تمرکز بر خودروهای شوتی اجرایی شده اضافه کرد:  نظارت‌ها و تشدید کنترل‌ها باید قاطع باشد و همه دستگاه‌ها در کنار هم حرکت کنند تا زمینه قاچاق سوخت فراهم نشود.

وی بابیان اینکه قاچاق سوخت نباید مقرون به‌صرفه باشد یادآور شد:  نشست منطقه‌ای به‌زودی در بیرجند با حضور استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود تا موانع و خلاهای موجود در این زمینه را بتوان بررسی کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون برخی پارکینگ‌ها مملو از خودروهای شوتی است، تاکید کرد:  مجبور شده‌ایم در برخی شهرستان‌ها پارکینگ جایگزین را استفاده کنیم.

وی یادآور شد:  ماموریت پلیس امنیت اقتصادی پیش‌بینی، پیشگیری، شناسایی، کنترل، مقابله، کشف جرم و قاچاق است که  در این راستا برنامه‌های هدفمند کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دنبال می‌شود و محوریت برنامه‌ها شعار سال است.

قاچاق کلا به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند 

بخشی با بیان اینکه قاچاق کالا به بنیان اقتصادی و اشتغال کشور ضربه وارد می‌کند، عنوان کرد:  این موضوع به‌طور ویژه توسط پلیس امنیت اقتصادی دنبال می‌شود تا فضای سالم برای فعالان اقتصادی فراهم شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی  تاکید کرد:  خراسان جنوبی مسیر عبوری کالاهای قاچاق بوده و بیشتر اقلام مستعمل از سمت چابهار و سیستان و بلوچستان حمل می‌شود.

بیشتر بخوانید   ۷۲ روحانی خراسان جنوبی در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند

وی با بیان اینکه در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ۱۰ دستگاه وظیفه تعیین شده، اظهار داشت: قاچاق کالا در ۱۰ ماه سال جاری افزایش داشته و کشف پارچه ۳۰۰ درصد، البسه ۴۲ درصد، لوازم یدکی خودرو ۸۰۰ درصد، لوازم خانگی ۷۰۰ درصد و مواد خوراکی قاچاق ۲۳۴ درصد افزایش داشته است.

رشد ۲۷۳ درصدی پرونده های قاچاق  

بخشی با اشاره به اینکه کل پرونده‌های قاچاق در سال جاری بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان است، ادامه داد: در ۱۰ ماه سال قبل بیش از ۴۵ میلیارد تومان بوده که رشد ۲۷۲ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: پولشویی، زمین‌خواری، احتکار، تسهیلات بانکی غیرمجاز و اختلاس در رصد پلیس امنیت اقتصادی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه احتکار در استان سه درصد افزایش داشته است ادامه داد: در حوزه فرارهای مالیاتی هم پرونده‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی پرونده‌های زمین‌خواری  ادامه داد: پلیس با همه توان به دنبال ایجاد امنیت مردم است و همکاری متقابل در ارائه گزارش جرایم از سوی شهروندان وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها