قوانین بازدارنده و نظارت بر تولید باید به فضای سوداگری منتقل شود

رئیس اتاق بیرجند با بیان اینکه قوانین بازدارنده و نظارت بر تولید باید به فضای سوداگری منتقل شود گفت: چنانچه نتوانیم تولید را برای کارآفرینان انگیزه‌بخش کنیم، شاهد رونق تولید در سال ۱۴۰۰ نیز نخواهیم بود.

به گزارش “پیام خاوران” محسن احتشام با بیان این مطلب اظهار داشت: انگیزه‌بخش بودن فرآیند تولید، سرمایه‌گذاری در انواع بخش‌های تولیدی و خدماتی و در عین حال طراحی و پیاده‌سازی الگوهای توسعه و تقویت در نظام تولید کشور عامل رونق آن است.
وی گفت: تا زمانی که حضور در فضای سوداگری، عواید بیشتری نسبت به تولید داشته باشد، رونق تولید اتفاق نمی‌افتد.
محسن احتشام، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تصریح کرد: در حال حاضر انواع فشارها، کنترل‌ها و قوانین بازدارنده بر سیستم تولید کشور جاری است اما چنین نظارت‌هایی بر فضای سوداگری کشور حاکم نیست.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند از تولیدکنندگان به عنوان افرادی خیر و عابد یاد کرد که در چنین محیط سخت و پیچیده‌ای، سرمایه و توان خود را برای ایجاد اشتغال در کشور صرف می‌کنند.

وی گفت: تا زمانی که انگیزه لازم در تولید شکل نگیرد، سرمایه‌ها به این سمت هدایت نخواهد شد و مجدد شاهد رونق بازار املاک، زمین و مواردی از این دست هستیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، زعفران را به عنوان یکی از مزیت‌های کشور نام برد و بی‌تدبیری در سیاست‌گذاری‌های این حوزه را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: سال گذشته بین قیمت و هزینه تولید این محصول فاصله زیادی وجود داشت که موجب شد آسیب‌های جدی به تولیدکنندگان این محصول وارد آید.

به گفته وی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر وابسته به این صنعت امرارمعاش می‌کنند و همین تعداد بیانگر اهمیت این صنعت است.

احتشام به آمار تولید و صادرات این محصول در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: میزان صادرات زعفران درسال ۹۹ بالغ بر ۳۰۰ تن بوده که نسبت به سال قبل حدود ۳۰ درصد رشد داشته و سطح تولید این محصول نیز حدود ۴۰۰ تن اعلام شده است.

بیشتر بخوانید   شهرداری برای رعایت عفاف و حجاب  در پارک‌ها تدابیر لازم را انجام دهد

منبع: روابط عمومی اتاق ایران

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها