تحصیل ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند/ اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در دانشگاه‌های خراسان جنوبی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند از تحصیل ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت ایام پیروزی انقلاب در دانشگاه‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران” حسین فرزانه‌پور صبح امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: چارچوب نظام آموزشی عالی باید منطبق با انقلاب اسلامی باشد بر همین اساس رهبر انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی در درون کشور هم برخی افراد با دشمن همکاری می‌کنند و واقعیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را پنهان می‌کنند لذا در جهاد تبیین همگان وظیفه اساسی بر عهده دارند و اطلاع‌رسانی دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان رکن مهم جهاد تبیین است‌.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند افزود: در راستای جهاد تبیین نظام آموزش عالی و دانشگاه بیرجند گام اساسی در حوضه‌های علمی پژوهشی و اداری مالی برداشته است.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی بیان داشت: بعد از انقلاب، آموزش عالی در استان افزایش یافته و بیش از ده آموزشگاه بزرگ با حدود ۱۲ هزار دانشجو داریم. این در حالی است که قبل از انقلاب در سال ۵۴ یک موسسه آموزش عالی در زمینه فیزیک و شیمی و زمین شناسی داشتیم.

فرزانه‌پور گفت:  دانشگاه بیرجند پذیرای حدود ۱۰۰۰ نفر دانشجو ی خارجی به ویژه از کشور همسایه افغانستان است.

وی افزود: اهم برنامه‌های دانشگاه بیرجند به مناسبت دهه فجر از ۱۲ بهمن با غبار روبی مزار شهدای گمنام در شوکت آباد و امیرآباد شروع شده و با برنامه‌های پخش سرودهای انقلابی، برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت دهه فجر، نور باران و تزئین فضای دانشگاه‌ها،، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و شهدای امنیت، برپایی نمایشگاه عکس و خاطره با موضوع دفاع مقدس و برگزاری اعتکاف رجبیه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: افزایش ایمنی و پایش تصویری جاده ها از نیازهای ضروری است

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند از برپایی نمایشگاه عکس و خاطره در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: برگزاری اردوی حامیم در مشهد، نشست‌ هم‌اندیشی، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به بندرعباس، تکریم بازنشستگان دانشگاهی با عنوان تکریم دانایی، اکران فیلم و مستند، برگزاری کرسی آزاداندیشی اساتید و پرسش و پاسخ دانشجویی، برگزاری وبینار با موضوع دستاوردهای انقلاب، برگزاری میثاق با شهدا، برگزاری جشن میلاد امام علی(ع)، میزبانی مسابقات تنیس روی میز منطقه ۹ کشور، برگزاری جشن فجر انقلاب از دیگر برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها