مرکز درمان ناباروری امید فردوس، چراغی روشن بر دل‌های زوج‌های نابارور منطقه

مرکز درمان ناباروری امید فردوس، دومین مرکز ناباروری استان خراسان جنوبی چراغی روشن بر دل زوج های نابارور منطقه است تا با انجام غربالگری‌های پیشرفته ناباروری و بیماریابی موردی با تعرفه بیمه در خدمت همشهریان باشد.

به گزارش “پیام خاوران” مرکز درمان ناباروری امید فردوس، دومین مرکز ناباروری استان خراسان جنوبی با همت مسئولین استان و شهرستان مهرماه ۱۴۰۱ در بیمارستان حضرت رسول (ص) این شهرستان راه‌اندازی شده است.

اقدامات مشاوره‌ای زنان و مامایی، تشخیصی و درمانی زوج های ناباروری، مشاوره و آموزش سبک زندگی، مشاوره تغذیه، امکانات آزمایشگاهی آندرولوژی، انجام IUI تلقیح داخل رحمی اسپرم، اسپرموگرام، هیستروسکوپی، لاپاروسکوپی، کلینیک آندومتریوز و PC و نیز تحریک کنترل شده تخمدان ها از خدمات ارائه شده در این مرکز است.

پیگیر کمبودهای این مرکز هستیم 

سرپرست بیمارستان حضرت رسول(ص) فردوس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مرکز ناباروری امید شهرستان فردوس با انجام غربالگری‌های پیشرفته ناباروری و بیماریابی موردی خصوصا برای افراد بی بضاعت و کم بضاعت با تعرفه بیمه در خدمت همشهریان و بیماران شهرستان‌های همجوار است.

وحید کبیری‌راد افزود: بیماران پس از تشکیل پرونده در صورتی که نیاز به اقدامات تکمیلی سطح سه باشند، به مرکز استان ارجاع و پیگیری‌های توسط این مرکز انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: کمبودهایی در زمینه آزمایشات تکمیلی هورمونی، آزمایشات اسپرموگرام و عکس رنگی رحم در این مرکز نیاز است که با پیگیری‌های صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قول‌هایی در این زمینه داده‌اند.

کبیری تاکید کرد: تهیه دستگاه سونوگرافی با کیفیت بالاتر نیز برای این مرکز در حال پیگیری است که به زودی انجام خواهد شد.

وی گفت: از خیرین سلامت  شهرستان استدعا داریم همچون گذشته ما را درجهت ارتقاء و توسعه این مرکز یاری کنند.

مراجعه زود هنگام زوجین برای درمان ناباروری، نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت 

مامای مسئول مرکز درمان ناباروری امید فردوس نیز گفت: مرکز ناباروری امید شهرستان فردوس به همت مسئولین از مهر ماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید   طرح املاک حاشیه فرهنگسرا به شورای شهر بیرجند ارائه می‌شود

کرم‌پور با بیان اینکه حدود ۵۰ پرونده فعال در این مرکز تشکیل شده است افزود: قبل از آغاز به کار این مرکز،  بیماران نابارور برای انجام کارهای درمان ناباروری مجبور به تحمل هزینه رفت آمد اسکان و اقامت و مباحث دارویی به شهرهای دیگر بودند.

وی گفت: این مرکز خدمات خوبی از جمله انجام آی یو آی، مشاوره‌های قبل از ازدواج، مشاوره زوج‌های نابارور، معاینات، بررسی آزمایشات، آموزش سبک زندگی، درمان pco با به روزترین تجهیزات و امکانات و با تعرفه بیمه  به همشهریان و بیماران همجوار ارائه می‌دهد.

کرم‌پور اظهار داشت: طبق جامعه آماری از هر ۶ زوج، یک زوج نابارور در کشور وجود دارد به همین خاطر مراجعه به موقع و زود هنگام زوجین می‌تواند کمک کند نتایج بهتر و موثرتری دریافت کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها