خطر تهاجم فرهنگی جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر ضعفی در جامعه وجود نداشته باشد دشمن نمی تواند نفوذ پیدا کند و تنها زمانی می توانند فتنه ایجاد کنند که خودمان مشکلی به وجود آوریم.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با روسای اتحادیه های اصناف بیرجند اظهار داشت: مسئله مهمی که باید توجه داشته باشیم این است که آشنا به زمان خود باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز ما در آخرالزمان قرار داریم و به گونه های مختلف فتنه های عظیمی برای بشر پیش می آید که پیامبران و ائمه اطهار(ع) نسبت به آن هشدار داده اند و آشنایی با زمان این است که به عنوان مسائل غیرمترقبه به آن نگاه نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه آخرالزمان لغزشگاه است، افزود: ارزش کسانی که در آخرالزمان خود را حفظ کنند بسیار بالا است و باید آماده باشیم تا غافلگیر نشویم و هر کسی در هر صنفی باید بار امانت الهی که خداوند داده است را مورد توجه قرار دهد.

آیت الله عبادی بیان کرد: هدف مشترک همه مردم، دولت و اصناف این است که جامعه سالم بماند و همه ما یک مجموعه هستیم و در جهت این هدف حرکت می کنیم و دشمنان با همه ابزار، نابودی ما را در خواب می بینند و اقرار می کنند که جنگ نظامی با ایران بسیار مشکل است و از طریق جنگ های روانی و فرهنگی می خواهند جامعه را از پا در آورند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید داشت: مجموعه ای را در استان تاسیس کنید و از نظرات کارشناسان کشوری بهره ببرید بنابراین کنار همدیگر مشکلات را که طبیعی یا به خاطر نفوذ و ندانم کاری ایجاد شده است را شناسایی و برطرف کنید و برای راه حل آن قدمی بردارید.

بیشتر بخوانید   حضور سرمایه گذاران خارجی در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور

وی با اشاره به اینکه خطر تهاجم های روانی بسیار بالاتر است، افزود: مسائل فرهنگی مستقیما به اندیشه افراد آسیب می زند و بسیار خطرناک است و امیدواریم با حُسن تدبیر دولت و اصناف شرایطی پیش بیاید که بتوانیم برای همیشه ریشه فتنه ها را از بین ببریم و زمانی می توانند فتنه ایجاد کنند که خودمان مشکلی به وجود آوریم.

آیت الله عبادی گفت: اگر ضعفی در جامعه وجود نداشته باشد دشمن نمی تواند نفوذ پیدا کند و اگر سالم شویم دشمن هیچ نفوذی نخواهد داشت و سالم سازی تنها راه حل مقابله با نقشه های دشمن است.

جریمه ۵۲ میلیارد تومانی اصناف خراسان جنوبی طی سه ماه گذشته

علی جعفرپور مقدم رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۳۸ هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی وجود دارد و از این تعداد قریب به ۱۶ هزار واحد صنفی در مرکز استان فعال است.

وی با بیان اینکه عمده بار اشتغال استان بر دوش اصناف قرار دارد، افزود: بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به حوزه اصناف خراسان جنوبی است و اصناف استان در تمامی بحث های خیریه پیشگام هستند.

جعفرپورمقدم در باره بی ثباتی اقتصادی گفت: این موضوع در سطح کشور قابل مشاهده است و این بی ثباتی را در کنار رشد چند درصدی مالیات و عدم قدرت خرید مردم قرار دهید و این موضوعات اصناف را دچار چالش کرده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: با توجه به برخی بی تدبیری ها متاسفانه در سال های اخیر باعث ایجاد یک بی اعتمادی بین مردم و اصناف و حاکمیت شده است و بحث گرانی و مبارزه با گرانی کلیدواژه ای است که این روزها بیشتر می شنویم و اصناف نقش موثری در گرانی ندارند.

بیشتر بخوانید   رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی: حل موضوع املاک در خراسان جنوبی باید به نتیجه برسد

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته ۵۲ میلیارد تومان اصناف و کسبه استان جرایم تعزیراتی داشتند، افزود: بالای ۹۰ درصد این جرایم ربطی به گرانی نداشته است و به خاطر نداشتن اتیکت و یا عدم داشتن فاکتور خرید جریمه شده اند اما جامعه از این اخبار برداشت می کنند که اصناف گران فروش هستند و باعث ایجاد بی اعتمادی می شود.

جعفرپور مقدم گفت: چالش های جدی از جمله تصمیم گیری های جزیره ای در حوزه اصناف وجود دارد و سیاست ها در تصمیم گیری های شهری متاسفانه به گرانی مسکن در بیرجند منجر شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها