برگزاری جشن بزرگ “آتشونی” با هدف تقویت وحدت محلی و هویت فرهنگی ایرانی-اسلامی در بیرجند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشن بزرگ “آتشونی” با هدف تقویت وحدت محلی و هویت فرهنگی ایرانی-اسلامی امشب در بیرجند خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” علی فرخنده صبح امروز با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: جشن بزرگ «آتشونی» ساعت ١٨ امروز ۱۱ بهمن ماه در محل فرهنگسرای بیرجند با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن از ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی استان بوده که با توجه به برودت هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی با توجه به دستورالعمل ابلاغی استانداری خراسان جنوبی، زمان برگزاری این جشن به شامگاه ۱۱ بهمن ماه تغییر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هدف از برگزاری این گونه رویدادها را تقویت وحدت محلی و هویت فرهنگی ایرانی-اسلامی به خصوص در بین قشر جوان اعلام کرد.

فرخنده بیان کرد: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، جشن مذکور با برنامه‌های متنوع، شامل موسیقی سنتی خراسان جنوبی و معرفی آداب و آئین‌های مردم استان با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این جشن از برگزیدگان مسابقه عکاسی قاب ماندگار که با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و کارخانه کویرتایر و اداره کل حفظ  آثار دفاع مقدس که همزمان با تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه برگزار شده، تجلیل شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی:آنهایی که تریبون در اختیار دارند اگر به وظیفه خود عمل نکنند، بیگانه جای آنان را پُر خواهد کرد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها