خدمات به بیمه شدگان را گسترش دادیم/۶۳ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات برای بیمه شدگان را گسترش دادیم گفت: ۶۳ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش “پیام خاوران”، علی اربابی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بالغ بر ۴۵ میلیون نفر در کشور و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: در گذشته پوشش بیمه‌ای بسیار اندک بوده و بیمه سلامت نیز در ابتدای فعالیت خود فقط صندوق کارمندی تحت پوشش داشت اما امروز بیمه سلامت شش صندوق بیمه‌ای دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط بیمه‌ای را برای آحاد جامعه به وجود آورده و امروز هر ایرانی که فاقد بیمه نامه باشد در یکی از صندوق‌های بیمه سلامت می‌تواند بیمه نامه دریافت کند و بسته به نوع درآمد خود بیمه رایگان باشد یا مبلغی برای آن پرداخت کند.

اربابی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند استعلام وضعیت بیمه‌ای خود را با شماره *۱۶۶۶# دریافت کنند تصریح کرد: در بحث صندوق‌های بیمه‌ای رشد بسیاری خوبی داشتیم و امروز تمام روستاییان بیمه نامه رایگان و خدمات بیمه‌ای را از پزشک خانواده در محل زندگی خود دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی خدمات دندانپزشکی در روستاها با تعرفه پایین و یا به صورت رایگان ارائه می‌شود ادامه داد: خدمات برای بیمه شدگان را گسترش دادیم و خدمات مربوط به معلولین بهزیستی که گران قیمت هم است و هیچگاه مربوط بیمه نمی‌شود جزو تعهدات ما قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمات بیمه‌ای برای معلولان شامل ۵۹ کد خدمت است خاطرنشان کرد: پنج نوع بیماری خاص شامل هموفیلی، دیالیزی، ام اس، تالاسمی و پیوند کلیه مشمول بیمه شده و خدمات آنها رایگان صورت می‌گیرد و امروز صندوق بیماران خاص و صعب العلاج ذیل بیمه سلامت راه‌اندازی شده و این صندوق به ۱۰۷ نوع بیماری گسترش دادیم که خدمات بیمه‌ای به آن ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید   طرح انتقال آب به محلات عشایری ملک چاهرویی و قله ریگ نهبندان اعتبارگرفت

اربابی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در استان در میان ۱۰۷ نوع بیماری خاص نشان‌دار شدند اظهار داشت: امروز تمام خدمات بخش سلامت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در مراکز درمانی نیاز به دفترچه نیست و خدمات پزشکی به صورت الکترونیکی تجویز می‌ شود.

وی با بیان اینکه سوءاستفاده از دفترچه دیگران کاهش یافته است گفت: امروز خدمات گران قیمت ناباروری تحت پوشش قرار دادیم و تا ۹۰ درصد تعهد در بخش دولتی و غیردولتی داریم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی حدود ۴۵۰ موسسه قرارداد داریم و با موسسات گفتاردرمانی و کاردرمانی برای معلولان قرارداد داریم و جامعه معلولان می‌توانند خدمات را با قیمت پایین دریافت کنند.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها