ساخت ۵۰۰ هزار متر مربع فضا در حوزه سلامت خراسان جنوبی 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند از احداث ۵۰۰ هزار متر مربع فضا در حوزه سلامت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند روز گذشته در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۵۰۰ هزار متر مربع فضا در حوزه سلامت در خراسان جنوبی ساخته شده که ارزش آن ۱۵ هزار میلیارد می‌شود.

حسین دهقانی ادامه داد در حال حاضر در استان ۱۱ شبکه بهداشت و درمان، ۱۵ بیمارستان، ۹ دانشکده، پنج مرکز تحقیقاتی و ۸۲ پایگاه اورژانس داریم.

تعیین تکلیف پروژه های بهداشت و درمان استان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند  با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی که تا سال ۹۸ بلاتکلیف و روی زمین مانده بود بر اساس اولویت تعیین تکلیف شد، ادامه داد: در بحث تامین و سازماندهی نیروی انسانی نیز عمده خدمات مربوط به نیروی انسانی را پوشش دادیم.

وی با اشاره به اینکه  در بحث استفاده از دستگاه‌های پزشکی بلااستفاده بکارگیری این تجهیزات را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: در این خصوص ۱۲ میلیارد تومان صرفه جویی و بسیاری از دستگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.  دهقانی  عنوان کرد:   تکمیل و بهره برداری از ۵۳ پروژه بهداشتی به متراژ بیش از ۲۴ هزار متر مربع و ارزش ریالی دو هزار میلیارد ریال در ۱۸ ماهه اخیر انجام شده است.

اضافه شدن ۹۴ تخت به  سرانه تخت های درمانی استان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با تکمیل این پروژه‌های درمانی ۹۴ تخت به سرانه تخت‌های درمانی استان اضافه شده است، ادامه داد:

بیشتر بخوانید   نهضت خدمات مومنانه همزمان با نیمه شعبان در خراسان جنوبی برگزار می شود

دهقانی  خاطر نشان کرد: در  بحث ارتقاء شاخص های دسترسی مردم به مراکز درمانی تاکنون ۴ هزار و ۱۱۰  متر به ارزش ۴۱ میلیارد تومان به مراکز بهداشت استان افزوده شده است. دهقانی با اشاره به خریدهای جزیره‌ای بیان کرد: مدیریت هزینه و تمرکز خرید و در اختیار حوزه‌ها گذاشتن از اقداماتی بود که باعث مدیریت هزینه و اتمام پروژه‌ها بود‌.

وی در مورد فرسودگی آمبولانسها، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در بحث تعمیر آمبولانسها اقدام  کرده  این کار باعث صرفه جویی در هزینه و سرعت تعمیر هزینه و مدیریت ها شده است.

بیمارستان بشرویه نیاز به زیرساخت دارد

وی در مورد بیمارستان بشرویه، تصریح کرد: این بیمارستان نیاز به تامین زیرساخت دارد و زیرساخت برعهده شهرستان است که در صورت تامین زیرساخت این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.  وی با بیان این‌که مسکن متخصصان در استان کمبود است، افزود: ان شاءالله دولت و وزارتخانه در این خصوص به ما کمک کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد شاخص‌های خدمات درمانی، با اشاره به اتمام پروژه بیمارستان بشرویه و افزایش تخت‌های فعال شهرستان به ۶۴، توسعه بخش‌های بیمارستانی و افزایش ۹ هزار و ۹۰۰ مترمربع به فضاهای درمانی دانشگاه با اعتبار ۱.۱۰۲.۰۰۰ میلیون ریال،  ادامه داد: ایجاد پنج پانسیون اقامتی پزشکان به مساحت ۴۹۰ مترمربع در شهرستان‌های مختلف با اعتباری بیش از ۴۹ میلیون ریال و برنامه‌ریزی برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی خوسف و همچنین ۹ پروژه مختلف توسعه درمانی دیگر به مساحت ۹ هزار و ۸۸۰ مترمربع در سال ۱۴۰۲ از جمله ارتقای شاخص‌های درمانی است.

بیشتر بخوانید   رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بیرجند:توان ترابری خودروی های امدادی خراسان جنوبی 50درصد افزایش می یابد

وی ادامه داد: افزایش ۸۷۳ تخت فعال بیمارستانی استان با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب بیمارستانی در حال اجرای دانشگاه را شاهد خواهیم بود.

دهقانی با بیان اینکه  با بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب بیمارستانی دانشگاه شاخص تخت فعال به یک‌هزار نفر جمعیت استان ضمن افزایش ۷۲ درصدی به شاخص ۲.۵۳ خواهد رسید ، ادامه داد:  این شاخص از متوسط کشوری آن ۰.۷۶ واحد بالاتر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در بحث بیمارستان خوسف هم مشکل اصلی با پیمانکار بود که با پیگیری‌های استان و وزارتخانه مشکل مرتفع شده و حدود ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در این بیمارستان هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست.

نصب و بهره برداری از تجهیزات پیشرفته درمانی در بیمارستانهای استان

وی به پروژه‌های آماده بهره‌برداری اشاره و عنوان کرد: در بخش توسعه خدمات تشخیصی درمانی با خریداری، نصب و بهره‌برداری از تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی در بیمارستان‌های مختلف استان با ارزش تقریبی ۹۰۱ میلیارد ریال را شاهد هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: بهره‌برداری از ۶ پروژه پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی با اعتباری بیش از ۷۲ میلیون ریال و ایجاد چهار پایگاه جدید در اورژانس پیش بیمارستانی

انجام شده است.

دهقانی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تکمیل ۲۰ پروژه شاخص بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی در سال ۱۴۰۲ به متراژ ۳۴ هزار و ۶۳۰ متر مربع و پیش‌بینی برآورد مورد نیاز  برای  تکمیل به مبلغ  ۲.۹۷۵ میلیارد ریال است.

۸ پروژه شاخص بهداشتی در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد

بیشتر بخوانید   پایان تراژدی مرگ در جاده بیرجند- نهبندان در انتظار تعیین تکلیف

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گفت:برنامه‌ریزی برای اتمام و بهره‌برداری از ۸ پروژه شاخص بهداشتی در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی برای اتمام و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه شاخص درمانی در سال ۱۴۰۲ از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه  درصد سهم دانشگاه از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در سال جاری نسبت به میانگین درصد چهار ساله حدود ۱۳۷ درصد افزایش داشته است، ادامه داد:  جذب ۱۰۰ درصدی اوراق خزانه اسلامی و هزینه‌ای تملک دارایی سال قبل به مبلغ ۹۹۳ میلیارد ریال انجام شده است.  وی با بیان اینکه  وجود یک دانشگاه علوم پزشکی در استان، ظلم به خراسان‌جنوبی است اضافه کرد: چراکه در استان‌های مجاور تعدد بیمارستان‌های علوم پزشکی نسبت به خراسان‌جنوبی بیشتر است.

انتهای خبر/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها