گنجینه‌های تنوع زیستی خراسان جنوبی قابلیت جذب گردشگر دارد

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: گنجینه‌های تنوع زیستی استان در جذب گردشگر موثر است.

به گزارش “پیام خاوران“، اسدالله حاتمی ظهر امروز در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران به معرفی جاذبه‌های گردشگری  محیط زیست استان پرداخت و اظهار داشت: گنجینه‌های تنوع زیستی موجود در استان قابلیت جذب گردشگر دارد و امکان بازديد گردشگران  از آن وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به وجود سه گنجیه تنوع زیستی در بیرجند، قاین، فردوس و نهبندان اضافه کرد: بازدید از گنجینه تنوع زیستی استان با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم به خصوص دانش‌آموزان و گردشگران با محیط زیست و تنوع زیستی و آگاهی‌رسانی به آنها درباره اهمیت حفظ حیات وحش  در طول سال انجام می‌شود.

به گفته وی در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی نیز سایت آهو و سایت نگهداری جبیر در پارک ملی نایبند وجود دارد که ظرفیتی دیگر برای بازدید گردشگران است.

حاتمی برای استفاده از ظرفیت‌های محیط زیستی خراسان جنوبی به منظور توسعه گردشگری در  استان اعلام آمادگی کرد.

رونمایی از کتاب «بَرَک، دست بافته شفابخش»

همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی امروز از کتاب «بَرَک، دست بافته شفابخش» رونمایی شد.

مراسم رونمایی از کتاب«بَرَک، دست بافته شفابخش»  با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور، استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی و جمعی از مدیران کل استان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران برگزار شد.

این کتاب به قلم «زهره اسدپور و امیر انوری» در مورد رشته صنایع دستی «بَرَک» و تاریخچه آن در جهان، ایران به ویژه خراسان جنوبی نگاشته شده است.

بیشتر بخوانید   وقوع یخبندان در خراسان جنوبی

رشته بَرک بافی در کشور منسوخ شده بود اما با تلاش معاونت صنایع دستی خراسان جنوبی در چند سال گذشته احیا شده است. این کتاب شامل بخش هایی از جمله نقوش، ابزارشناسی و راهکارهای توسعه‌ای و غیره است.

بُرک نوعی کرک بز است که در شهرستان سربیشه پرورش داده می‌شود و در حال حاضر نیز در نهبندان و بشرویه نیز از کرک شتر تهیه می‌شود. پیران خراسان جنوبی معتقدند که پارچه برک خاصیت شفابخش و درمانی دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها